وزیر دفاع افغانستان: تنها در یک ماه گذشته 513 سرباز ارتش جان باخته اند

© Photo / Dr. Abdullah Abdullah FBوزیر دفاع افغانستان: تنها در یک ماه گذشته 513 سرباز ارتش جان باخته اند
وزیر دفاع افغانستان: تنها در یک ماه گذشته 513 سرباز ارتش جان باخته اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع افغانستان گفته است، که تنها در یک ماه گذشته بیش از 500 سرباز ارتش شهید و بیش از 700 تن دیگر زخمی شده اند.

سفر وزیر دفاع افغانستان به ایران - اسپوتنیک افغانستان
سفر وزیر دفاع افغانستان به ایران
به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک، طارق‌شاه بهرامی وزیر دفاع افغانستان که در کنار دیگر مسئولان نهادهای امنیتی این کشور به مجلس سنا فراخوانده شده بود، وضعیت امنیتی افغانستان را نگران‌کننده ‌خواند و گفت ،که این وزارت برای دفع تهدیدها، امکانات کافی در اختیار ندارد.

هم‌زمان، وزیر امور داخله افغانستان نیز با تایید وخیم‌بودن وضعیت امنیتی این کشور گفته است، که نیروی پولیس در تلاش تامین امنیت و مقابله با زورگویان اند.

طارق‌شاه بهرامی، وزیر دفاع ملی افغانستان با شکایت از کافی‌نبودن امکانات نهادهای دفاعی برای دفع تهدیدها گفت:- "تنها در یک ماه گذشته، 513 تن از نیروهای ارتش جان باخته‌اند و 718 سرباز دیگر نیز زخمی شده‌اند".

به گفته‌ی وزیر دفاع افغانستان، نظامیان افغانستان به‌دلیل نداشتن پشتیبانی نیروی هوایی از طرف شب، در حمله‌های شبانه و همچنین دفع حمله‌های شبانه دشمن با چالش روبه‌رواند.

بهرامی گفت، که هرچند شیوه‌ی جنگی هراس‌افگنان تغییر کرده، اما شمار حمله‌های نیروی ویژه برای مهار تهدیدها تا ده برابر افزایش می‌یابد.

ویس‌احمد برمک، وزیر داخله افغانستان نیز وخیم‌بودن وضعیت امنیتی این کشور را در نشست امروز مجلس سنا تایید کرد، اما گفت که پولیس همچنان در تلاش تامین امنیت انتخابات و مقابله با زورگویان است.

در این نشست هرچند معاون ریاست امنیت ملی خواهان سری‌شدن جلسه شد، اما سناتوران درخواست او را نپذیرفتند. اعضای مجلس سنا با انتقاد از مدیریت ضعیف نهادهای امنیتی گفتند، که حمله‌های هراس‌افگنی در کابل و دیگر شهرهای کشور افزایش یافته و چندین ولسوالی کشور نیز در حال سقوط است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала