ابوبکر بغدادی به افغانستان رفته است

© AP Photo / Militant video, Fileابوبکر بغدادی به افغانستان رفته است
ابوبکر بغدادی به افغانستان رفته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط در خبری ادعا کرد، رهبر گروه تروریستی داعش به افغانستان رفته است.

مسمومیت البغدادی ، فرمانده داعش - اسپوتنیک افغانستان
ابوبکر بغدادی در بستر مرگ افتاده است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، روزنامه الشرق الاوسط امروز یکشنبه نوشت: ابوبکر بغدادی رهبرگروه ترویستی داعش به افغانستان رفته است.

این روزنامه به نقل از منابع امنیتی و منابع آگاه در گروه‌های تندروی پاکستانی تایید کرده،‌ که ابوبکر بغدادی به ولایت ننگرهار در شرق افغانستان منتقل شده است.

رهبر یکی از گروه‌های پاکستانی که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: انتقال بغدادی به افغانستان پس از ورود چند صد عضو داعش به خاک این کشور طی شش ماه بوده است.

وی افزود: بیشتر کسانی که به افغانستان رفته‌اند، اکنون در این ولایت هستند و سازمان اطلاعات پاکستان تحرکات متعدد اعضای داعش را رصد کرده و به نظر می‌رسد آنها تلاش داشته‌اند به مناطق قبیله‌نشین پاکستان منتقل شوند.

این شخص پاکستانی می‌افزاید: از بین کسانی که به افغانستان سفر کرده‌اند صدها عرب و غیر عرب هستند و همگی از خاک سوریه به افغانستان نقل مکان کرده‌اند. ماموریت آتی آنها مانع تراشی در قدرت‌یابی طالبان افغانستان و برانگیختن اختلافات بین پاکستان و افغانستان از طریق عملیات تروریستی داعش در خاک افغانستان و پاکستان است.

یادآوری می کنیم، که داعش اخیرا حملاتی را در شهر جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار و تاسیسات مدنی آن داشته است، که در نتیجه آن بیش از 50 نفر جان باخته و بیش از 100 نفر زخمی شده است.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала