وعده همکاری ناتو در تأمین امنیت انتخابات افغانستان

© Sputnik / Sergey Stepanovوعده همکاری ناتو در تأمین امنیت انتخابات افغانستان
وعده همکاری ناتو در تأمین امنیت انتخابات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسُولین مأموریت پشتیبانی قاطع در افغانستان، می‌گویند که برای تأمین امنیت انتخابات با نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان همکاری خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مقامات مأموریت پشتیبانی قاطع در افغانستان در «نشست نهایی» نیروهای امنیتی برای چگونگی تأمین امنیت انتخابات در ارگ ریاست جمهوری افغانستان، گفته اند که آماده‌ اند با نیروهای امنیتی افغانستان همکاری کنند.
اندروی پوپاس، یک مقام بلند پایه ناتودر افغانستان گفته است: «تعهد ما به شما این است که اطمینان می‌دهیم که از منابع در دست داشته برای پشتیبانی از نیروهای افغان در کار تأمین امنیت انتخابات کار خواهیم گرفت».
دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری در یک خبرنامه‌یی که به رسانه‌ها فرستاده، می‌گوید که در این نشست رییس جمهور شناخت بایومتریک رأی دهنده گان را در انتخابات مجلس نماینده گان، تیک گام مهم برای شفافیت در این روند خوانده است.
خبرنامه افزوده است: «فرق ما طالبان در چه است؟ ما از طریق رأی مردم می آیم و آنان از طریق سلاح می آیند. بدون شک و شبهه بدون انتخابات نه مشروعیت ملی و نه مشروعیت بین المللی تأمین می شود. این یک انتخابات عادی و پروسۀ عادی نیست بلکه فوق العاده مه مهم و حیاتی پروسه است».
همزمان با این، رییس جمهور هشدار داده است که نیروهای امنیتی نباید در انتخابات مداخله کنند: «اگر یک نفر از قوای امنیتی و دفاعی مان را دیدم که در انتخابات مداخله کرده بود، فردا معذور است و پس فردا محاکمه می شود».
در همین حال، رییس کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که امنیت نامزدان انتخابات و رأی دهنده‌گان باید تأمین شود و در برابر کسانی که روند انتخابات را اخلال می‌کنند، اقدامات جدی شوند.
این در حالی است که حدود دوهزار مرکز رأی دهی به دلیل تهدیدهای امنیتی بسته خواهند ماند و شمار مراکز رأی دهی از بیش از هفت هزار مرکز به پنج هزار و یک صد مرکز کاهش یافته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала