نشست مسکو بار دیگر به تٲخیر افتید

© Photo / MFA / MFAنشست مسکو بار دیگر به تٲخیر افتید
نشست مسکو بار دیگر به تٲخیر افتید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مذاکرات مسکو دربارۀ صلح افغانستان که قرار بود ۲۰روز پیش برگزار شود، به دلیل مخالفت کابل در بارۀ چگونگی برگزاری این نشست، به تأخیر افتاد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع حکومت افغانستان به روز چهارشنبه گذشته محمد اکرم خپلواک، دبیر شورای عالی صلح و محمد نصیر اندیشه، معین اداری و منابع وزارت امور خارجه را برای گفت وگو با مقام‌های روس، به مسکو فرستاد و دو روز در بارۀ چگونگی برگزاری نشست مسکو گفت و گو کردند — گفت‌وگویی که به گفتۀ وزارت خارجه افغانستان، تا کنون بی‌نتیجه بوده است و دو طرف به توافقی دست نیافته اند.
صبغت احمدی، سخن‌گوی وزارت امور خارجه در این باره افزود: «پیش از این که این نشست برگزار شود، باید ما به یک نقطه درک میان همدیگر برسیم».
چگونگی رهبری این نشست، زمان برگزاری آن و مواردی‌که در این نشست روی آن باید بحث شوند، از بخش‌های مورد اختلاف میان کابل و مسکو گفته می‌شوند.
اما، شورای عالی صلح، برخلاف وزارت امور خارجه از توافق‌هایی میان کابل و مسکو در بارۀ برگزاری این نشست سخن می‌گوید.
سید احسان طاهری، سخن‌گوی شورای عالی صلح می‌گوید: «خوشبختانه روی موارد اختلافی تصامیم خوبی گرفته شده است و امیدوار هستیم که تا دو هفته دیگر تاریخ این نشست را اعلام بکنیم».
برخی از منابع در حکومت افغانستان، می‌گویند که واشنگتن علاقمند برگزاری چنین نشستی به رهبری روسیه نیست.
در همین حال، شماری از آگاهان نظامی نیز در بارۀ چگونگی برگزاری این نشست دیدگاه های متفاوتی دارند. از این میان، جاوید کوهستانی می‌گوید: «دولت افغانستان تلاش دارد که نقش مشترک را با مسکو در مدیریت این نشست داشته باشد و ممکن است که طالبان با مدیریت این نشست از سوی حکومت افغانستان موافق نباشند.»
از سویی دیگر، طالبان در اعلامیه‌یی دیدار اعضای این گروه را با مقام‌های امریکایی در دبی و یا بگرام رد می‌کنند و می‌گویند که ممکن است به گفتۀ آنان برخی از افراد سود جو، ازبهر به دست آوردن پول و یا امتیازات دیگر امریکاییان را فریب داده اند و خودشان را نماینده گان طالبان معرفی کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала