امتیازگیری های‌ حکمتیار از اشرف غنی

© Photo / ارگامتیازگیری های‌ حکمتیار از اشرف غنی
امتیازگیری های‌ حکمتیار از اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک تن از مقامات نزدیک به حنیف‌اتمر مشاور سابق امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که رهبر حزب اسلامی برای کسب امتیازات بیشتر اشرف غنی را به خروج از پیمان صلح تهدید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آریانا نیوز، منابع خبری اعلام کردند که اختلافات بین اشرف غنی و حکمتیار به حدی تشدید شده است که رهبر حزب اسلامی برای گرفتن امتیازات بیشتر متوسل به تهدید شده است.
بر اساس این گزارش رهبر حزب اسلامی به رئیس جمهور افغانستان پیام فرستاده بود که اگر مطالباتش پذیرفته نشود توافق نامه صلح را نقض کرده و از کابل خارج خواهد شد.

گلبدین: 90 درصد مردم کشور در پارلمان نماینده ندارند - اسپوتنیک افغانستان
گلبدین: 90 درصد مردم کشور در پارلمان نماینده ندارند

آریانانیوز نوشت: به همین دلیل شرف غنی به حکمتیار باج داده و امتیازاتی را برای وی در ارگ ریاست جمهوری و شماری از وزراتخانه‌ها در نظر گرفته است.
یکی از مقامات نزدیک به «حنیف اتمر» گفت: حکمتیار دریافته که یکی از اهداف ارگ ریاست جمهوری افغانستان برای مهندسی انتخابات، عبور از جریان‌های جهادی و تعیین جوانان غرب گرا در پارلمان است.
وی افزود: به همین دلیل حکمتیار به دنبال اعمال فشار بر اشرف غنی است تا امتیازات بیشتری را از دولت این کشور کسب کند.
این مقام افغان تصریح کرد که تعیین «امین کریم» به عنوان مشاور ریاست جمهوری، انتساب «غیرت بهیر» و «باختر امین زی» در سنا و استخدام اعضای حزب اسلامی در وزارت‌های مهم از جلمه این امتیازات محسوب می‌شوند.
همچنین استخدام 250 نفر از اعضای حزب اسلامی در وزارت دفاع افغانستان، واگذاری مناطق وسیع به حزب اسلامی، آزادی تمام زندانیان حزب اسلامی و تعیین والی و فرماندهان پلیس نیز از سایر امتیازاتی محسوب می‌شوند که اشرف غنی برای این حزب در نظر گرفته است.
ارگ ریاست جمهوری افغانستان در حالی در نظر دارد تا جنگجویان حزب اسلامی را از زندان‌ها آزاد کند که حکمتیار به همکاری و حمایت از گروه تروریستی داعش در این کشور متهم است.
با این حال، حکمتیار که از سوی دولت افغانستان به کابل آورده شد و مورد حمایت ارگ ریاست جمهوری قرار گرفت حالا به یکی از دردسرها در برابر دولت این کشور تبدیل شده است.
از سوی دیگر، با وجود اینکه حکمتیار به روند صلح پیوسته است اما کارشناسان بر این باورند که رهبر حزب اسلامی فردی غیرقابل اعتماد است و هنوز هم در راستای حمایت از گروه‌های تروریستی در این کشور فعالیت می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала