تقرر ضیاالحق امرخیل به صفت مشاور ارشد اشرف‌غنی

© Photo / IEC FBضیا الحق امرخیل
ضیا الحق امرخیل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی با ایزاد یک بست خارج رتبه، رئیس پیشین دارالانشای کمیسیون انتخابات را به عنوان مشاور ارشد در امور مردمی و سیاسی، مقرر نمود.

به گزارش اسپوتنیک، براساس فرمان رئیس جمهوری اسلامی افغانستان تاریخ ۴ میزان ۱۳۹۷، ضیاالحق امرخیل، رئیس پیشین دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات به صفت مشاور ارشد رئیس جمهور در امور مردمی و سیاسی، تقرر یافت.

در خبرنامهٔ نشرشده توسط ریاست عمومی دفتر مقام عالی ریاست جمهوری اسلامی افغانستان آمده است: "به تأسی از حکم فقرة (۱۳) مادة (۶۴) قانون اساسی، ایزاد یک بست خارج رتبه تحت عنوان مشاور ارشد رئیس جمهوری ا.ا، در امور مردمی و سیاسی و تقرر محترم ضیاالحق امرخیل در آن بست، منظور است".

یوسف نورستانی به عنوان عضو انتصابی مجلس سنای افغانستان تعیین شد - اسپوتنیک افغانستان
یوسف نورستانی به عنوان عضو انتصابی مجلس سنای افغانستان تعیین شد

آقای امرخیل قبل از این در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به صفت رئیس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات اجرای وظیفه می‌کرد.

دوره‌ی کاری آقای امرخیل در کمیسیون انتخابات یک دوره‌ی پر جنجال و پرآوازه بود.

آقای امرخیل از سوی نهادهای مختلف مدنی به زمینه‌سازی برای تقلب در این انتخابات، مرتکب پنداشته شده است.

قابل ذکر است که ضیاالحق برای اشتراک در انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان نامزد شده بود، اما توسط کمیسیون ویژه از لست نهایی نامزدان حذف شد.

چندی پیش احمد یوسف نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات که وی نیز بارها از جانب نهادهای مدنی مرتکب به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری، پنداشته شده است، به فرمان رئیس جمهور غنی به عنوان سناتور انتصابی تعیین شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала