وعدهٔ عبدالله عبدالله برای ادامه‌ی مذاکرات صلح بین‌الافغانی

© AP Photo / Andrew Harnikوعدهٔ عبدالله عبدالله برای ادامه‌ی مذاکرات صلح بین‌الافغانی
وعدهٔ عبدالله عبدالله برای ادامه‌ی مذاکرات صلح بین‌الافغانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجراییه افغانستان نمایندگان مجمع عمومی سازمان ملل متحد را اطمینان داد که حکومت افغانستان مذاکرات صلح بین‌الافغانی را ادامه خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: "بعد از آخرین سخنرانی به نمایندگی از افغانستان در این مجمع در سال قبل، ما گام‌های موثر و بی‌سابقه‌ای برای صلح و آشتی با طالبان برداشتیم تا بخشی از روند صلح با اعتبار به رهبری و مالکیت افغان‌ها باشند و از این طریق به توافق جامع سیاسی از راه گفتگو و آشتی دست یابیم.

اشرف غنی در نشست عمومی سازمان ملل شرکت نمی کند - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی در نشست عمومی سازمان ملل شرکت نمی کند

در مواقع مختلف ما تعهد خود را برای مذاکرات غیرمشروط بین‌الافغانی و اعادۀ تمام حقوق و امتیازات به آنانی‌که خشونت را کنار می‌گذارند، اعلام کردیم. ما حتی امسال آتش بس یک‌جانبه‌‌یی را اعلام نمودیم که برای سه روز از سوی طالبان نیز پذیرفته شد و به مردم افغانستان فرصت این را فراهم ساخت تا بدانند که صلح چیست و چه پیامدهایی دارد".

وی افزود: " متاسفانه برنامه‌ها و طرح‌های ناعاقبت‌اندیشانه ما را از اعلام آتش بس دوباره بازداشت. ما تصمیم داریم به تلاش‌های خود برای دست یافتن به صلح و آنچه به خیر و صلاح ملت و مردم ما است، ادامه بدهیم".

قابل ذکر است که آقای عبدالله در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در راس یک هیات بلندپایه دولتی از حکومت افغانستان نمایندگی می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала