4400 دستگاه‌ شناخت بایومتریک دراختیار کمیسیون انتخابات قرار گرفتند

© Photo / I E C A / I E C A4400 دستگاه‌ شناخت بایومتریک دراختیار کمیسیون انتخابات قرار گرفتند
4400 دستگاه‌ شناخت بایومتریک دراختیار کمیسیون انتخابات قرار گرفتند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات، می‌گوید که بیش از چهارهزار دستگاه شناخت بایومتریک رأی دهنده‌گان به کشور وارد شده اند و قرار است در حدود هژده هزار دستگاه دیگر نیز به زودی وارد کشور شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که 4هزار و 400 پایه دستگاه‌های شناخت بایومتریک رأی‌دهنده‌گان در اختیار این کمیسیون قرار گرفته اند و قرار است تمامی دستگاه‌های مورد نیاز به زودی در اختیار آنان قرار بگیرند.

رقابت‌های انتخابات پارلمانی در افغانستان از جمعه آغاز می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
رقابت‌های انتخابات پارلمانی در افغانستان از جمعه آغاز می‌شود

این دستگاه‌ها پیش از چاشت امروز به رسانه‌ها نشان داده شدند.
به گفت، این کمیسیون، استفاده از این دستگاه‌ها بسیار ساده و آسان همانند استفاده از تلیفون همراه است و ثبت جزییات یک رأی‌دهنده در روز انتخابات، تا به یک دقیقه زمان را دربر می‌گیرد.
در همین حال، رئیس ادارۀ ملی احصاییه و معلومات می‌گوید که تمامی دستگاه‌های خریداری شدۀ شناسایی بایومتریک رأی دهنده گان، تا هفت روز دیگر به کابل خواهند رسید و در اختیار کمیسیون مستقل انتخابات قرار خواهند گرفت.
رئیس این نهاد می‌افزاید که سرورهای این دستگاه‌ها نیز در کمیسیون مستقل انتخابات نصب خواهند شد.
این در حالی است که 23 روز دیگر به برگزاری انتخابات مجلس نماینده‌گان مانده است. کمیسیون مستقل انتخابات پیش از این گفته است که اگر تمامی وسایل شناخت بایومتریک به این کمیسیون نرسد، انتخابات به شیوۀ گذشته برگزار خواهد شد.
کمیسیون انتخابات پس از آن تصمیم به کارگیری از شناخت بایومتریک رأی‌دهنده‌گان در انتخابات گرفت که شماری از جریان‌های سیاسی — ایتلاف بزرگ ملی — خواستار برگزاری انتخابات با استفاده از این ابزار شدند.
آنان هشدار داده بودند که اگر انتخابات به شیوۀ گذشته برگزار شود، با تقلب گسترده همراه خواهد بود و آنان انتخابات را تحریم خواهند کرد.

اکنون که کمیسیون انتخابات تصمیم گرفته تا از شناخت بایومتریک در انتخابات کار بگیرد، ایتلاف بزرگ ملی می‌گوید که این کمیسیون باید به آنان اطمینان دهد که این ابزار شفافیت در انتخابات را تضمین می‌کند.
انتخابات مجلس نماینده‌گان، قرار است به تاریخ 28 ماه میزان در کشور برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала