سناتوران: خصوصی سازی جنگ در افغانستان ناامنی‌ها را بیشتر می‌کند

© Photo / ارگسناتوران: خصوصی سازی جنگ در افغانستان ناامنی ها را بیشتر می‌کند
سناتوران: خصوصی سازی جنگ در افغانستان ناامنی ها را بیشتر می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تصمیم تازه امریکا برای خصوصی سازی جنگ افغانستان واکنش های تند اعضای مجلس سنا را برانگیخته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، خصوصی سازی جنگ در افغانستان از سوی امریکا ناامنی ها را بیشتر می‌سازد و کشور به سرنوشت سوریه و عراق دچار خواهد شد.

اردوی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
تغییر وضع جنگ در افغانستان

شماری از سناتوران در مجلس با ابراز این مطلب می‌گویند که حکومت نباید به امریکا اجازه دهد تا امنیت افغانستان را به یک شرکت امریکایی واگذار کند.
این سناتوران می‌گویند که واگذاری امنیت افغانستان به یک شرکت خصوصی امریکایی پایان جنگ نه بلکه سبب افزایش ناامنی ها می‌شود و این اقدام شکست امریکا را در جنگ افغانستان را نشان می‌دهد.
سناتور نبیه مصطفی زاده می‌گوید: "جنگ افغانستان از سوی امریکا خصوصی می‌شود و تجربه نشان داده که وضعیت کشور مانند عراق بدتر خواهد شد، چالش های مردم نیز افزایش خواهد یافت و نباید اجازه داده شود تا این تصمیم امریکا در افغانستان عملی گردد".
گلالی اکبری سناتور دیگر می‌افزاید که افغانستان با امریکا پیمان امنیتی امضا کرده است، از این رو مسوولیت مهار کردن جنگ افغانستان به دوش امریکاست.
درهمین حال فضل هادی مسلیمار رئیس مجلس سنا با سپردن جنگ به شرکت بلک واتر مخالفت کرده و می‌گوید که خصوصی سازی جنگ در افغانستان به سود کشور نیست و افغانستان را به بحران خواهد برد.
با این حال شماری از سناتوران تاکید می‌ورزند که امریکا باید در تعهدات‌اش در برابر افغانستان به گونه راستین عمل کند و برای تجهیز نظامیان کشور و نابودی گروه های هراس افگن بیشتر تلاش کند، درغیر آن صورت ماموریت امریکا در افغانستان با ناکامی مواجه خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала