انتقال سرمایه‌ از افغانستان به امارات و ترکیه

© Sputnik / Vladimir Rodionov /  مراجعه به بانک تصاویر انتقال سرمایه‌ از افغانستان به امارات و ترکیه
انتقال سرمایه‌ از افغانستان به امارات و ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افزایش ناامنی‌ها در افغانستان، سبب شده است که در دو سال اخیر شمار بزرگی از بازرگانان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی، از افغانستان به ترکیه و امارات متحدۀ عرب بروند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، اتحادیۀ بازرگانان افغان در شهر دُبی می‌گوید که به علت افزایش ناامنی‌ها بازگانان افغان هنوز هم تلاش دارند تا سرمایه‌‎های شان را به امارات متحده عرب و ترکیه انتقال دهند.
عبیدالله صدرخیل، رییس اتحادیه بازرگانان افغان در دُبی در این باره می‌گوید: «خواست بازرگانان از حکومت تنها امنیت است و شما می‌دانید که بازرگانان در هرجا تلاش می‌کنند کار کنند اما اگر زمینه‌های کار برای آنان فراهم باشد.»
درهمین حال، اتاق تجارت و صنایع می‌گوید که در حال حاضر با درنظرداشت ایجاد سهولت‌های بیشتر در ترکیه و ازبیکستان، شماری از بازرگانان می‌کوشند که در این دو کشور سرمایه گذاری کنند.
خانجان الکوزی، معاون اتاق تجارت و صنایع گفت: «آدم ربایی‌ها و ناامنی‌ها از مشکلات اساسی بازرگانان است که تا کنون پابرجا مانده اند».
گفتنیست که وزارت تجارت و صنایع در این باره چیزی هیچ اظهاراتی نداشته است. این در حالی است که پیش از این اتاق تجارت و صنایع در کنار افزایش ناامنی‌ها، عملی نشدن شماری از وعده‌های رهبران حکومت وحدت ملی را در بخش توسعه کاروبار در کشور ازعلت‌های گفته اند که شماری بزرگی ازبازرگانان و سرمایه گذاران را در کشور دل سرد ساخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала