نخستین سفر رسمی خلیل‌زاد به افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی

© Wikipedia / Photo by Monika Flueckigerنخستین سفر رسمی خلیل‌زاد به افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی
نخستین سفر رسمی خلیل‌زاد به افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قراراست زلمی خلیل زاد نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان، نخستین سفرش را پس ازگرفتن این سمت، به افغانستان و شماری از کشورهای دیگر آغاز کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، وزارت خارجه ایالات متحده می‌گوید که زلمی خلیل‌زاد روز پنج‌شنبه (12میزان) سفرش را به افغانستان، پاکستان، امارات متحده عربی، قطر وعربستان سعودی آغاز می‌کند و این سفر ده روز را دربر خواهد گرفت.
دریک خبرنامۀ وزارت خارجه ایالات متحده امریکا آمده‌است که مأموریت آقای خلیل‌زاد هماهنگی و رهبری تلاش‌ها برای کشانیدن طالبان برمیز گفتگوها است.

عبدالله عبدالله با زلمی خلیلزاد دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله عبدالله با زلمی خلیلزاد دیدار کرد

خبرنامه می‌افزاید که او این تلاش‌ها را درهماهنگی نزدیک با حکومت افغانستان و طرف‌های دیگر از بهر زمینه سازی به پایان جنگ افغانستان از راه سیاسی، انجام خواهد داد.
بربنیاد خبرنامه، گماشته شدن خلیل‌زاد به سمت نماینده‌گی ویژه امریکا برای صلح افغانستان نمایانگر ارادۀ واشنگتن از بهر زمینه‌سازی، حضور و شرکت درگفتگوهای صلح افغانستان است.
پیش از این، مایک پومپیو، وزیرخارجه امریکا گماشته‌شدن خلیل‌زاد را به حیث نمایندۀ ویژۀ این کشور برای روند صلح افغانستان، اولویت دادن به گفتگوهای صلح حکومت افغانستان گفته بود.
پومپیو، از خلیل‌زاد همچون بهترین گزینه برای رسیدن به این هدف نام می‌برد و گفته بود که او در افغانستان زاده و بزرگ شده و تجربه کار در این کشور را نیز دارد.
او افزود که مطمین است آقای خلیل‌زاد توانایی به موفقیت رسانیدن مأموریت برقراری صلح در افغانستان را دارد.
آقای خلیل‌زاد در کنار اینکه تجربه کار چندین ساله در افغانستان دارد، به حیث سفیر ایالات متحده در عراق و سازمان ملل متحد نیز کار کرده‌‎است.
هرچند وزارت امور خارجۀ ایالات متحده امریکا نماینده‌گی ویژه برای افغانستان و پاکستان داشت، اما سال پار این دفتر را ملغا ساخت و مسؤولیت آن به دوش الیس ویلز، معاون وزارت خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی، سپرده شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала