ازبکستان: افغانستان کلید توسعۀ پایدار آسیای مرکزی است

© Sputnikازبکستان: افغانستان کلید توسعۀ پایدار آسیای مرکزی است
ازبکستان: افغانستان کلید توسعۀ پایدار آسیای مرکزی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندۀ دایمی ازبکستان در سازمان ملل متحد اعلام نمود که ثبات در افغانستان نقش مهمی در توسعه آسیای مرکزی دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنامۀ نشرشده توسط وزارت خارجه ازبکستان، بخیتار ابراهیموف، نمایندۀ دایمی این کشور در سازمان ملل متحد در گفتگوهای 73مین نشست مجمع سازمان ملل متحد گفته است: "افغانستان باثبات — کلید توسعۀ پایدار تمام آسیای مرکزی است".

افزایش 70 درصدی برق وارداتی ازبکستان به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
افزایش 70 درصدی برق وارداتی ازبکستان به افغانستان

وی با اشاره به اینکه در صورت بحث درمورد آسیای مرکزی، نمی‌توان افغانستان را در نظر نداشت، گفته است: "افغانستان کشوری است که ما به آن به عنوان یک بخش تاریخی فضای تمدنی منطقه ما، می‌بینیم".

نمایندۀ دایمی ازبکستان در سازمان ملل متحد افزود که ازبکستان به‌طور چشم‌گیر روابط دوجانبه با افغانستان را توسعه داده است و به‌طور فعال برای روند چندجانبه مبنی بر حل و فصل مشکل افغانستان، تلاش می‌کند. به گفته وی، ازبکستان با توسعه‌بخشیدن به روابط تجاری-اقتصادی و ترانسپورتی با افغانستان، نقش بارزی را در احیای اقتصاد افغانستان بازی می‌کند.    

قابل یادآوری است، ۲۷ مارچ سال روان کنفرانس بین المللی صلح افغانستان در شهر تاشکند، پایتخت ازبکستان برگزار شد. در پایان نشست تاشکند شرکت کننده گان این نشست روی یک اعلامیه ۲۵ ماده یی به توافق رسیدند. اعلامیه‌یی که دیدگاه ها در آن، روی موضوعاتی چون صلح، مبارزه با هراس افگنی و مواد مخدر و همکاری‌های اقتصادی منطقه یی بسیج شده اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала