واکنش شورای امنیت ملی به طرح خصوصی‌سازی جنگ در افغانستان

© AFP 2023 / AHMAD AL-RUBAYEواکنش شورای امنیت ملی به طرح خصوصی‌سازی جنگ در افغانستان
واکنش شورای امنیت ملی به طرح خصوصی‌سازی جنگ در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای امنیت ملی کشور، در واکنش به احتمال خصوصی‌سازی جنگ در افغانستان می‌گوید که تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهد داد که به گفتۀ این شورا "مبارزه علیه تروریزم خصوصی و مبدل به یک تجارت سوآور شود".

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، شورای امنیت ملی، در یک خبرنامه‌یی که امروز (پنج‌شنبه، ۱۲میزان) به رسانه‌ها فرستاده نگاشته است که "دیدگاۀ خصوصی‌سازی جنگ افغانستان، اصلی را که افغان‌ها خود تعیین کنندۀ آیندۀ خود می‌باشند، نقض می‌کند".

سناتوران: خصوصی سازی جنگ در افغانستان ناامنی ها را بیشتر می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
سناتوران: خصوصی سازی جنگ در افغانستان ناامنی‌ها را بیشتر می‌کند

این شورا می‌گوید که بحث خصوصی جنگ از نظر دولت افغانستان «مخرب و متضاد است» و به هیچ‎‌وجه از آن چشم‌پویشی نخواهد کرد: "به عنوان یک کشور مستقل، ما تمامی گزینه‌های حقوقی را علیۀ کسانی که در تلاش خصوصیسازی جنگ در افغانستان می‌باشند، بررسی خواهیم کرد".
شورای امنیت ملی می‌گوید که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در چارچوب قوانین افغانستان مسؤولیت و صلاحیت حفاظت از ارزش‌های اسلامی، حاکمیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی افغانستان را دارند.
این در حالی است که هفتۀ پیش، اریک پرنس، بنیان گذار شرکت بلک واتر که در تلاش خصوصی سازی جنگ در افغانستان است، در گفت‌‎وگو با طلوع نیوز گفته بود که اگر جنگ افغانستان به نیروهای بلک واتر سپرده شود، در شش ماه وضعیت در افغانستان را تغییر خواهند داد.
پس از این اظهارات آقای پرنس، رئیس‌جمهور غنی نیز خصوصی‌سازی جنگ در افغانستان را رد کرد و گفت به هیچ ملیشۀ خارجی اجازه نخواهد داد در افغانستان فعالیت کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала