کمبود استاد در دانشگاه هرات سبب تعطیلی برخی صنف ها شد

© Sputnikکمبود استاد در دانشگاه هرات سبب تعطیلی برخی صنف ها شد
کمبود استاد در دانشگاه هرات سبب تعطیلی برخی صنف ها شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی از صنف های درسی به سبب کمبود استاد در دانشگاه هرات تعطیل شده است و درس ها برگزار نمی شود.

افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
ترور یک تن از بزرگان قوم در هرات
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، عبدالله فائز رئیس دانشگاه هرات گفت: به سبب نبود استادان کافی در دانشگاه هرات و با توجه به معرفی برخی استادان برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در کشورهای خارجی در دانشگاه هرات به صورت میانگین برای تدریس هزار دانشجو در این نهاد آموزشی تنها یک استاد وجود دارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر 26 تن از استادان دانشگاه هرات جهت فراگیری تحصیلات عالی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به خارج از افغانستان سفر کرده و وزارت تحصیلات عالی پست‌های استادی دانشگاه را نیز تاکنون افزایش نداده  که ادامه این روند مشکلاتی را بوجود آورده است.

فائز افزود: در حال حاضر در نبود استادان کافی در دانشکده‌های مختلف دانشگاه هرات برخی از کلاس‌های درسی تشکیل نشده است.

وی تاکید کرد: نبود استاد کافی سبب محروم ماندن دانشجویان از برخی از دروس شده است.

در همین حال، جواد عمید فعال مدنی در هرات بی توجهی به تحصیلات عالی و نهادهای اکادمیک و آموزشی را بازی با سرنوشت دانشجویان عنوان کرد و گفت: دولت مرکزی توجهی به دانشجویان هرات و افزایش شمار استادان این دانشگاه نکرده است.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات نیز تاکید کرد: اداره محلی هرات برای پیگیری این موضوع به مرکز تاحال بارها درخواست ارسال کرده، اما بی پاسخ ماندن در خواست‌های آنها از سوی مقامهای مرکزی سبب نگرانی اداره محلی هرات شده است.

وی بیان داشت: باید وزارت تحصیلات عالی افغانستان براساس شمار دانشجویان داخلی و خارج از ولایت که به هرات آمده‌اند، استادان دانشگاه را افزایش دهد.

یادآوری می کنیم، که هم اکنون بیش از نوزده هزار دانشجو در دانشگاه هرات مشغول فراگیری تحصیلات عالی هستند، کارشناسان باور دارند تا زمانیکه به مسایل زیر بنایی توجه نشود، افغانستان روی پیشرفت را نخواهد دید.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала