رییس جمهور: در گذشته فرهنگ افراطی نداشتیم

© Photo / ARG / ARGرییس جمهور: در گذشته فرهنگ افراطی نداشتیم
رییس جمهور: در گذشته فرهنگ افراطی نداشتیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور غنی می گوید که عصری سازی تاریخ خود را فراموش نکنیم؛ زیرا ما در گذشته فرهنگ افراطی نداشتیم، بلکه بینش وسیع داشتیم.

به گزارش اسپوتنیک، اشرف غنی، رییس جمهور کشور، امروز سه شنبه (17، میزان) در برنامه گرامی داشت از جایگاه "خواجه عبدالله انصاری و ملکه گوهرشاد بیگم" گفت؛ ضرورت واضح است که ارتباطات تطبیق شریعت و طریقت را مورد بحث قرار دهیم. زیرا دین مبین ما در خون و احساسات ماست و همه ابعاد زندگی ما را تشکیل می دهد.
رییس جمهور غنی گفت؛ امروز جای افتخار است که به طرف گفتمان ملی درمورد شخصیت خواجه عبدالله انصاری و تاثیرات آن بالای روحیات مردم افغانستان و مسلمانان جهان میرویم.
وی افزود؛ تمام رساله های که درباره شخصیت خواجه عبدالله انصار از طرف محققین هرات و دیگر محققین پیشنهاد شده اند، فورآ به مصارف دولت به چاپ برسند.
آقای غنی گفت که گذشتۀ هرات را نه باید فراموش کنیم؛ بنابراین ۸۵۰ آبدۀ تاریخی که ثبت نشده است، اگر این آثار ثبت و حفاظت نشوند، در حقیقت یک فاجعه رخ میدهد.

اشرف غنی در دیدار با نمایندگان ولایت بلخ - اسپوتنیک افغانستان
مخالفت مجدد رئیس جمهور غنی به خصوصی سازی جنگ افغانستان

  به باور رییس جمهور کشور؛ عصری سازی تاریخ خود را فراموش نکنیم؛ زیرا فردا وقتی افغانستان به ثبات برسد، عواید هرات از توریزم افزایش میآبد.

رییس جمهور غنی تصریح کرد؛ ما باید به یک دیدگاه فرهنگی بالای سبک معماری خود برسیم؛ زیرا گذشته ما، راه آینده ماست و ما در گذشته فرهنگ افراطی نداشتیم، بلکه بینش وسیع داشتیم.
اشرف غنی اضافه نمود که یک کنفرانس بزرگ مشترک در مورد گوهرشاد بیگم، میان افغانستان و ازبکستان در تاشکند برگزار می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала