زندانی شدن ۲ افسر اردوی ملی افغانستان به جرم جاسوسی به پاکستان

© Flickr / Penn Stateزندانی شدن ۲ افسر اردوی ملی افغانستان به جرم جاسوسی به پاکستان
زندانی شدن ۲ افسر اردوی ملی افغانستان به جرم جاسوسی به پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محکمه قول اردوی ۲۰۱ شاهین، دو افسر این قول اردو را به جرم جاسوسی برای سازمان استخباراتی پاکستان به ۲۰ سال زندان محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، محکمه قول اردوی ۲۰۱ شاهین، امروز دگروال شاه محمود قوماندان کندک سوم لوای دوم این قول اردو و تورن نذیرالله قوماندان تولی ثقیلۀ این کندک را به جرم جاسوسی به سازمان استخباراتی پاکستان (آی‌اس‌آی) به ۲۰ سال حبس محکوم کرد.

به گفته نور محمد ثاقب، څارنوال محکمه ابتدایی، دگروال شاه محمود و تورن نذیرالله از قطعه مربوطه شان رخصت اخذ و با استفاده از فرصت هر دوی آنها عازم کشور پاکستان شدند و در شهر پشاور پاکستان با اجینت‌های شبکه استخباراتی این کشور ملاقات نمودند.

علاوه براین، در این محکمه نوارهای تصویری این دو متهم نیز به نمایش گذاشته شدند که در آنها، آنان به جاسوسی به استخبارات پاکستان اعتراف میکنند. 

اما آنان از جاسوسی به پاکستان انکار کردند.

دگروال شاه محمود: «یک شخص صحتمند که مریض نیست و اعصاب‌اش جور باشد، آیا وی در برابر خودش شهادت میدهد؟ خود تان فکر کنید. ما بر اثر فشار مجبور شدیم که چنین اظهارات را بیان ‌کنیم.»

توریالی مقنن، وکیل مدافع متهمین، ادعا دارد که اعترافات موکلین وی از سوی ادارۀ امنیت ملی افغانستان به زور گرفته شده است، اما زمانیکه از وی مدارک برای اثبات این ادعایش خواسته شد، خاموش ماند.

رئیس محکمه تاکید نمود که حکم آنها ابتدایی بوده و هر دو متهم میتوانند استیناف طلب شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала