تاجیکستان و هند برای برقراری صلح در افغانستان همکاری می کنند

© Flickr / Ravinder M A تاجیکستان و هند برای برقراری صلح در افغانستان همکاری می کنند
تاجیکستان و هند برای برقراری صلح در افغانستان همکاری می کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور هند در سفرش به تاجیکستان با رئیس جمهور این کشور درباره برقراری صلح و ثبات در افغانستان گفت و گو کردند.

آیا هند از روسیه پس از اس-400، آرماتا می خرد؟ - اسپوتنیک افغانستان
آیا هند از روسیه پس از اس-400، آرماتا می خرد؟
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، در راستای سفر رام نات کوویند رئیس جمهوری هند به تاجیکستان و دیدار با امامعلی رحمان رئیس جمهور این کشور، طرفین نسبت به همکاری های متقابل میان دو کشور نسبت به مبارزه با تروریسم و برقراری صلح در کشور افغانستان تاکید داشتند. 

رام نات کوویند در گفت و گو با رسانه ها گفت، هند و تاجیکستان می توانند با ارتقا و توسعه گذرگاه حمل و نقل شمال به جنوب و دیگر مسیرهای ارتباطی مانند بندر چابهار روابط میان یکدیگر را افزایش دهند. 

به گفته رام نات، هند از اقدامات ضد تروریستی و افراط گرایی تاجیکستان در راستای برقراری صلح و امنیت در کشور حمایت کرده و امیدواریم که همکاری های دو کشور به پایان جریان های تروریستی در منطقه منجر شود. 

رام نات در ادامه افزود، هند از روند صلح افغانستان به رهبری خود دولت افغانستان حمایت می کند و با توجه به مذاکرات ما با مقامات تاجیکستانی هر دو کشور برای برقراری صلح در افغانستان و بدست آوردن صلح ملی تلاش می کنیم. 

امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان نیز طی سخنانی رحمان راهکارهای غیرنظامی، مانند تقویت زیرساخت‌های انرژی و حمل و نقل را باعث برقراری ثبات و امنیت در افغانستان دانست. 

یادآروی می کنیم، که هند از جمله کشورهایی است که در 15 سال اخیر با تاجیکستان روابط و همکاری‌های نظامی داشته است.

تاجیکستان در زمان درگیری جبهه مقاومت افغانستان با گروه تروریستی طالبان از جبهه مقاومت پشتیبانی می کرد، در این بین با توجه به دشمنی مشترک تاجیکستان با طالبان در آن دوران و کمک دو کشور به اتحاد شمال روابط امنیتی دوشنبه دهلی‌نو افزایش یافت و این روابط هم در طول یک دهه گذشته میل صعودی داشته است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала