توافق طالبان با صلیب سرخ

© AP Photo / Darko Vojinovicتوافق طالبان با صلیب سرخ
توافق طالبان با صلیب سرخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیته بین المللی صلیب سرخ برای تضمین امنیتی کارهای شان با گروه طالبان در افغانستان به توافق رسیدند.

طالبان توافق خود برای مصونیت کارمندان صلیب سرخ را لغو کردند - اسپوتنیک افغانستان
طالبان توافق خود برای مصونیت کارمندان صلیب سرخ را لغو کردند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از صنا، اندریا کتپریتا سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ در افغانستان گفت، که چند هفته پیش نمایندگان این نهاد بین المللی با اعضای دفتر سیاسی طالبان در شهر دوحه پایتخت قطر ملاقات کرده و به تفاهم رسیده اند.

طالبان نیز در اعلامیه‌ای گفته اند، که به کمیته بین المللی صلیب سرخ در ساحات زیر اداره آن گروه اجازه فعالیت مجدد داده اند.

خانم کتپریتا جزئیات مذاکرات با طالبان را «دوجانبه» و «محرم» خوانده و گفت، که صلیب سرخ همواره با همه طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان تماس منظم دارد.

در همین حال، طالبان در اعلامیه‌شان گفته اند، که در باره «کمیت و کیفیت فعالیت‌های» صلیب سرخ در افغانستان که باید «به دور از ملحوظات سیاسی» باشد، ملاحظاتی داشتند که به نقل از اعلامیه این گروه، پس از پذیرفته شدن سفارشات طالبان از سوی این نهاد بین المللی، اکنون اجازۀ فعالیت مجدد به آن داده شد.

طالبان در این اعلامیه بر تعهد امنیتی در قبال کمیته بین المللی صلیب سرخ تاکید کرده و از جنگجویان آن گروه خواسته شده است تا هم زمینه فعالیت این سازمان امداد رسان بین المللی را فراهم کرده و هم به حفاظت کارمندان و تاسیسات آن توجه داشته باشند.

یادآروی می کنیم، که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در سال 2017 نیز کارهای خود را در افغانستان پس از آن به تعلیق درآورد که شش کارمند آن اداره در اثر حمله مسلحانه در ولسوالی قوش تپه ولایت جوزجان کشته شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала