خشک‌سالی بیش از 2 میلیون تن را در افغانستان متأثر ساخته است

© Photo / FB / AUWSSCHQخشک‌سالی بیش از 2 میلیون تن را در افغانستان متأثر ساخته است
خشک‌سالی بیش از 2 میلیون تن را در افغانستان متأثر ساخته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دولت در امور رسیده‌گی به حوادث طبیعی می‌گوید که هم اکنون در اثر خشک‌سالی 250 هزار تن از ولایت‌های غور، فاریاب و بادغیس بیجاه شده اند و در اردوگاه های موقت در شهرهای هرات، قلعه نو و فیروز کوه اسکان موقت یافته اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، وزیر دولت در امور رسیده‌گی به حوادث طبیعی، می‌گوید که خشک‌سالی، بیش از دومیلیون تن را در کشور متآثر ساخته است.

گفتگوی ویژه با نجیب‌آقا فهیم؛ خشکسالی، زنگ خطر جدی برای افغانستان + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
گفتگوی ویژه با نجیب‌آقا فهیم؛ خشکسالی، زنگ خطر جدی برای افغانستان + ویدیو

نجیب آقا فهیم که امروز شنبه، در مراسم روز جهانی کاهش رویدادهای طبیعی، در کابل سخن می‌زد، گفت که دامنۀ این خشک‌سالی 22 ولایت کشور را فرا گرفته و باشنده‌گان این ولایت‌ها را متأثر ساخته است.
به گفتۀ آقای فهیم، از میان بیش از دومیلیون تنی که از خشک‌سالی متآثر شده اند، یک اعشاریه چهارمیلیون تن آنان به کمک‌های بی درنگ بشری نیاز دارند: "برای مبارزه با حوادث طبیعی و خشک‌سالی، نیاز به مبارزه مشترک و متحدانه دارد، همه باهم دست همکاری و همیاری را برای مبارزه و مهار ساختن آن بدهند".
وزیر دولت در امور رسیده‌گی به حوادث طبیعی می‌گوید که هم اکنون در اثر خشک‌سالی 250 هزار تن از ولایت‌های غور، فاریاب و بادغیس بیجاه شده اند و در اردوگاه های موقت در شهرهای هرات، قلعه نو و فیروز کوه اسکان موقت یافته اند: "برای 18 هزار خانواده در ولایت بادغیس از طرف موسسات امداد رسان، کمک صورت گرفته است. قرار است برای بیشتر از 30 هزار خانواده دیگر نیز کمک صورت گیرد".
این در حالی است که پیش از این، سازمان ملل نیز از آن‌چه کاهش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان گفته بود، ابراز نگرانی کرده بود. فرستادۀ سازمان ملل در افغانستان، هشدار داده بود که اگر در شرایطی که افغانستان با خشک‌سالی مواجه است، کمک‌های بشردوستانه به این کشور کاهش یابند، دست آوردهای هفده سال گذشته ازبین خواهند رفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала