تصمیم نهایی فردا درباره نامزدان حذف شده گرفته می شود

© Sputnikتصمیم نهایی فردا درباره نامزدان حذف شده گرفته می شود
تصمیم نهایی فردا درباره نامزدان حذف شده گرفته می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون شکایت های انتخاباتی فردا چهارشنبه درباره حذف نامزدان تصمیم نهایی را می گیرد.

نام ۵ نامزد ‌تازه‌حذف‌شدهٔ انتخابات افغانستان فاش شد - اسپوتنیک افغانستان
نام ۵ نامزد ‌تازه‌حذف‌شدهٔ انتخابات افغانستان فاش شد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک، کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی فردا چهارشنبه با نامزدانی که درباره‌ی آن‌ها اتهام وجود دارد، نشست پرسش و پاسخ برگزار می‌کند. اما کمیسیون مستقل انتخابات تأکید دارد که حذف نامزدان در شرایط کنونی به سود کشور نیست و اگر نامزدی حذف می‌شود، باید در‌باره‌ی آن‌ها سند معتبر وجود داشته باشد.

 از سوی دیگر محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان می‌گوید، انتخابات باید به پیدا شدن راه‌های جلوگیری از فقر و بهبود وضعیت اقتصادی هم منجر شود.

به باور رئیس جمهور افغانستان انتخابات باید به گفت و گوی گسترده برای پیدا کردن راه‌های جلوگیری از فقر، بهبود وضعیت اقتصادی و حل چند چالش‌ بزرگ دیگر در کشور منجر شود.

به گفته‌ی او، چهل درصد مردم شب‌ها بدون این که غذایی برای خوردن داشته باشند می‌خوابند.

یادآوری می کنیم، که تا سه روز دیگر انتخابات پارلمانی برگزار خواهد شد، اما چالش‌های امنیتی از کابل گرفته تا برخی از ولایت‌ها نگرانی‌هایی را برای باشندگان کشور به بار آورده است.

هر چند نهاد های امنیتی از تامین امنیت روند انتخابات در مرکز و ولایت‌ها اطمینان می‌دهند، اما هم‌اکنون در بسیاری از ولایت‌ها جنگ شدیدی میان طالبان و نظامیان کشور ادامه دارد. درگیری‌هایی که ظاهرن می‌تواند به گونه‌یی بر رفتن مردم به پای صندوق‌های رای‌دهی تاثیر بگذارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала