وزیر امور داخله افغانستان از تأمین امنیت انتخابات اطمینان داد

© Photo / moi / moiوزیر امور داخله افغانستان از تأمین امنیت انتخابات اطمینان داد
وزیر امور داخله افغانستان از تأمین امنیت انتخابات اطمینان داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور داخله افغانستان، امروز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت که نیروهای دولتی به حد کافی برای تأمین امنیت روندهای انتخاباتی به ویژه روز برگزاری انتخابات در سراسر کشور توظیف شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، ویس احمد برمک، وزیر امور داخله، امروز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت که نیروهای دولتی به حد کافی برای تأمین امنیت روندهای انتخاباتی به ویژه روز برگزاری انتخابات در سراسر کشور توظیف شده اند.
وزیر امور داخله افغانستان همچنان می‌گوید که در فرجامین ارزیابی‌های نیروهای امنیتی آنان برای تأمین امنیت پنج هزار و 70 مرکزرأی‌دهی در سراسر کشور آماده‌گی گرفته اند.

بحث امنیت انتخابات در جلسه سرقوماندانی اعلی قوای مسلح - اسپوتنیک افغانستان
بحث امنیت انتخابات در جلسه سرقوماندانی اعلی قوای مسلح

آقای برمک نقش شهروندان کشوررا در تأمین امنیت اثرگذار دانسته از آنان خواست که هر حرکت مشکوک را با نیروهای دولتی شریک سازند.
آقای برمک افزود: "به آنچه که دشمن پلان کرده است در برابرش ایستاده شویم و در کنار نیروهای امنیتی تان از انتخابات حمایت کنید".
طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع ملی، گفت: "منسوبین اردوی ملی افغانستان مسوول تامین امنیت این پروسه ملی استیم و رای خود را منحیث یک شهروند حق داریم که به کاندید دلخواه مان رای بدهیم ولی از یک کاندید مشخص اجازه این را نداریم که حمایت کنیم".
در همین حال، وزارت امور داخله بیش از 600 میل جنگ افزارهای گونه‌گون را که نیروهای این وزارت از نزد افراد مسلح غیر مسوول گردآوری کرده اند را به وزارت دفاع سپرد.
به گفتۀ مقام‌های این وزارت، گرد این جنگ‌افزارها در تأمین امنیت کشور به ویژه در روزهای انتخابات اثرگذار خواهد بود.
آقای برمک گفت: "آن شمار زورمندان و کسانی که سلاح پیکا و راکت این‌ها را حمل می‌کردند تعداد از این ها در شهر کابل به گونه قابل ملاحظه دیده نمی شوند".
نجیب امانی، رئیس عمومی مبارزه با تروریزم وزارت امور داخله، گفت: "تعداد زیادی از این اسلحه را درجمع آوری اسلحه ماضاد که خلاف پروتوکول و طرزالعمل موجود از دست نیروهای مسلح غیر مسوول در شهر کابل جمع آوری کردیم".
با این همه وزارت امور داخله می‌گوید که بیش از این تحمل گشت‌‎وگذار افراد مسلح غیر مسوول را ندارند و هرگاه این افراد جنگ افزارهای شان را تسلیم نکنند با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала