احتمال برگزاری نشست مسکو در آینده نزدیک

عضو شوید
سفارت روسیه در کابل می‌گوید که قرار است به‌زودی نشست مسکو در باره صلح افغانستان برگزارشود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، الکساندر مانتسکی سفیر این کشور در کابل بر حفظ موقف این کشور برای فراهمسازی گفتگوهای مستقیم صلح میان حکومت افغانستان و طالبان تأکید می‌ورزد و می‌گوید که برای آغاز نشست صلح مسکو در حال مذاکره با حکومت افغانستان استند.

کرزی: امریکا باید از نشست صلح مسکو پشتیبانی کند - اسپوتنیک افغانستان
کرزی: امریکا باید از نشست صلح مسکو پشتیبانی کند

سفیر این کشور همچنان دیدار اخیر نماینده امریکا برای صلح افغانستان را با طالبان پیشرفت مثبت در روند صلح می‌گوید و گفتگوهای صلح راتنها راه حل جنگ در افغانستان می‌داند.
آقای مانتسکی گفت: "ما اکنون روی برگزاری نشست صلح مسکو با حکومت افغانستان کار می‌کنیم. قرار است که این نشست بزودی برگذار شود. ما در این نشست از همسایه‌های شما، کشورهای آسیای مرکزی و نماینده‌گان طالبان دعوت خواهیم کردهدف این نشست فراهم ساختن گفتگوهای مستقیم میان حکومت افغانستان و طالبان خواهد بود".
هرچند یک هفته از همگانی شدن خبر دیدار نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان نمی‌گذرد، اما سفیر روسیه در کابل تلاش های اخیر امریکا برای آوردن صلح در افغانستان را پیشرفت مثبت در روند صلح افغانستان می‌گوید.
سفیر روسیه در کابل گفت: "در باره آقای خلیلزاد باید امریکا پاسخ بگوید، اما می‌خواهم بگویم که دیدار او با طالبان یک پیشرفت مثبت در روند صلح افغانستان است. پیش از این نیز روسیه گفته بود که حکومت افغانستان با طالبان گفتگوهای مستقیم را آغاز کند و این یک پیشرفت مثبت است".
یادآوری میکنیم، نشست مسکو در مورد افغانستان که قرار بود به تاریخ 4 سپتمبر برگزار شود، به‌دلیل عدم اشتراک حکومت افغانستان در آن، به درخواست حکومت افغانستان، به تعویق انداخته شد.
به گفته مقامات وزارت امور خارجه روسیه، برای اشتراک در این کنفرانس از افغانستان، کشورهای منطقه و قدرت های بزرگ جهانی به شمول امریکا و همچنان از دفتر طالبان در قطر دعوت به عمل آمده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала