حکمتیار: حکومت به تامین صلح در افغانستان متعهد نیست

© svoboda.orgحکمتیار: حکومت به تامین صلح در افغانستان متعهد نیست
حکمتیار: حکومت به تامین صلح در افغانستان متعهد نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکومت برای تامین صلح در افغانستان متعهد نیست و درگیر اختلافات درون حکومتی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، رهبر حزب اسلامی با ابراز این مطلب می‌گوید که تاکنون حکومت طرح جامع برای گفتگوهای صلح با گروه طالبان ندارد؛ از همین رو روند گفتگوهای صلح به نتیجه ای نرسیده است.
شورای عالی صلح نشست مشورتی ای را با شخصیت ها و احزاب سیاسی برای رسیدن به گفتگوهای صلح با گروه طالبان برگزار کرد.

سپنتا: گفتگوها روی صلح پشت درهای بسته نتیجه‌ای در پی نخواهند داشت - اسپوتنیک افغانستان
سپنتا: گفتگوها روی صلح پشت درهای بسته نتیجه‌ای در پی نخواهند داشت

در این نشست گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی حکومت را در کار گفتگوهای صلح ناتوان خوانده و می‌گوید که حکومت برای رسیدن به صلح پایدار متعهد نیست.
گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی می‌گوید: "برای صلح متاسفانه حکومت معتهد نیست و در اختلافات داخلی دخیل است. نظر واحد در برابر صلح که خواست مردم است وجود ندارد و باید روی یک طرح معقول صلح کار صورت گیرد".
در همین حال معاون دوم ریاست اجرایی می‌گوید تا زمانی که بحث کلی در باره تمامی موضوعات کشور با گروه طالبان صورت نگیرد، روند گفتگوهای صلح به نتیجه ای نخواهد رسید.
محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی ابراز می‌کند: "برای رسیدن به صلح باید بر همه چیز بحث شود؛ از حکومت گرفته تا قانون اساسی و خروج نیروهای خارجی، با این رویکرد میتوانیم به نیتجه برسیم و جامعه جهانی باید نقش ناظر را داشته باشد و از روند صلح پشتیبانی کند".
اما رئیس شورای عالی صلح می‌گوید که تبادل دیدگاه با رهبری گروه طالبان صورت گرفته و این گروه نیز ادامه جنگ را راه حل برای افغانستان نمی‌داند.
با این حال هر چند شورای عالی صلح از گفتگوی امریکا با نمایندگان طالبان استقبال می‌کند، اما تاکید می‌ورزد که صاحبان اصلی قضیه افغانستان است باید مذاکرات با گروه طالبان از سوی افغان ها مدیریت و به پیش برود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала