واکنش ها به شهادت جنرال رازق

© Photo / General Abdul Raziq FBواکنش ها به شهادت جنرال رازق
واکنش ها به شهادت جنرال رازق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات و سیاسیون افغان با نشر پیام در شبکه های اجتماعی به شهادت جنرال عبدالرازق، قومندان امنیه کندهار واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی ویسا والی کندهار، جنرال عبدالرازق قومندان امنیه کندهار و عبدالمومن حسن خیل، رئیس امنیت این ولایت در نتیجه تیراندازی در ساختمان ولایت کندهار به شهادت رسیدند.

بر بنیاد گزارش، طالبان مسؤولیت این رویداد را به عهده گرفته است.

مقامات حکومتی و سیاسیون افغانستان شهادت مقامات عالی رتبه کندهار را به تمام مردم افغانستان تسلیت گفته و این اقدام را توطیه دشمنان عنوان نموده اند.

داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه افغانستان: «از شهادت جنرال عبدالرازق، شخصیت وطندوست، دوست نزدیک و قهرمان جنگ علیه تروریسم و عبدالمومن حسن خیل، رئیس امنیت بسیار متاثر شدم. ما این حملات تروریستی را به شدت محکوم میکنیم و در عزم جدی خود در پیوند به مبارزه با تروریسم متحد هستیم. مبارزه ادامه دارد.»

محمد حنیف اتمر، مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان: «من مراتب تسلیت و غمشریکی خود را به خاطر این رویداد غم انگیز به تمام مردم غیور کندهار، منسوبین امنیتی و به ملت با عزم افغانستان ابراز میکنم، به طور خاص با مردم شریف کندهار در این غم بزرگ شریک هستم.»

صلاح الدين ربانی، وزیر امور خارجه افغانستان: «جنرال عبدالرازق فرمانده جسور و يكي از بازوان توانمند مردم افغانستان در جنگ با تروريزم و خار چشم دشمنان اين سرزمين بود. ضمن محكوم كردن اين جنايت، شهادت او را ضايعه كلانی برای دولت و مردم افغانستان ميپنداريم، اما دشمنان بدانند كه مردم در برابر توطئه هاي آنها كوتاه نخواهند آمد.»

رحمت الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان: «این یک روز غم انگیز برای افغانستان است. ما یک فرزند واقعی و یک ستون ثبات این سرزمین را از دست دادیم. من مطمئن هستم که پاکستان در حال جشن گرفتن است. پس از شهادت احمد شاه مسعود، مرگ جنرال رازق پیامدهای جدی برای افغانستان خواهد داشت. ملت باید متحد و آماده باشد.»

داکتر عمر زاخیلوال، سفیر اسبق افغانستان در پاکستان:‌ «یک روز تاریک! از شهادت جنرال عبدالرازق، دوست نزدیک، شخصیت وطندوست و قهرمان ملی، کسی که به تنهایی ثبات را به کندهار و جنوب کشور بازگرداند، متاثر شدم.»

مسعود خلیلی:‌ «جنرال رازق، بزرگترین فرمانده ضد طالبان، از سوی طالبان به شهادت رسید. وی یک افغان وطندوست بود که در افغانستان زندگی میکرد و در افغانستان درگذشت. چی ضایع بزرگ! ما به تو افتخار میکنیم رازق عزیز.»

امرالله صالح، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان: «باکلمات نمیتوانم اندوه از دست دادن برادر عزیز و هسمنگر گرامی ام جنرال عبدالرازق را بیان نمایم. او نماد راستین از وطن دوستی و شجاعت بود و توانسته بود شبکه گسترده و ریشه دار مردمی را برای حمایت از دولت و نیرو های تحت فرمانش ایجاد نماید و ثبات را در کندهار حکفرما سازد. کشورم در اندوه از دست دادن او اندوهگین است.»

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала