سفیر افغانستان در مسکو: کابل از تحویل هلیکوپترهای روسی به طور رایگان خوش خواهد شد

© Sputnik / Vladimir Trephilov /  مراجعه به بانک تصاویر سفیر افغانستان در مسکو: کابل از تحویل هلیکوپترهای روسی به طور رایگان خوش خواهد شد
سفیر افغانستان در مسکو: کابل از تحویل هلیکوپترهای روسی به طور رایگان خوش خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر افغانستان در مسکو گفت، افغانستان علاقمند جنگ افزار های روسی است، اما بنا بر نبود منابع مالی نمی تواند آنها را بخرد.

کوچی: روسیه پول می‌خواهد و افغانستان پول ندارد - اسپوتنیک افغانستان
کوچی: روسیه پول می‌خواهد و افغانستان پول ندارد
به گزارش اسپوتنیک، عبدالقیوم کوچی سفیر افغانستان در مسکو گفت:- "ما علاقمند خرید جنگ افزار از جمله هلیکوپتر از فدراسیون روسیه هستیم و من می خواهم در این پیوند خاطر نشان کنم که چند سال پیش دولت روسیه ده هزار میل تفنگ کلاشینکوف برای ارتش افغانستان کمک کردند. افغانستان در حال حاضر به خاطر مبارزه با گروه های تروریستی به کمبود بودجه مواجه است و اگر فدراسیون روسیه به دولت افغانستان چند هلیکوپتر کمک کند تا از این طریق در مبارزه با تروریسم بین المللی با ما کمکی کرده باشد، خوش می شویم".

در همین حال سفیر افغانستان درباره استفاده و تجربه سربازان افغانستان از جنگ افزار های شوروی پیشین گفت:- "سربازان افغانستان از با هلیکوپترهای می-24 و دیگر جنگ افزارهای روسی آشنا هستند و ما هیچگونه مخالفت با استفاده از این جنگ افزارها در برابر تروریسم بین المللی نداریم".

اتحادیه مهاجران شهروندان افغانستان در روسیه

نزدیک به 50 هزار مهاجر افغانستانی هم اکنون در فدراسیون روسیه زندگی می کنند. نمایندگان اتحادیه مهاجران افغانستان در جامعه روسیه فعال هستند و به عنوان یک پیوند بین دو ملت کار می کنند.

دیپلمات گفت:- "در روسیه بر اساس اطلاعات مختلف نزدیک به 50 هزار شهروندان افغانستان زندگی می کنند و آنها به طور فعال در کسب و کار در اجتماع روسی شرکت و زندگی می کنند. من بر این باورم که این سرمایه بزرگی برای هر دو طرف است و به عنوان یک پیوند بین دو ملت کار می کنند".

سفیر گفت، مقام های افغانستان بسیار علاقه مند گسترش زبان و فرهنگ روسیه در این کشور هستند.

وی افزود، خانه علم و فرهنگ روسیه در یکی از معتبرترین منطقه کابل قرار دارد و شهروندان افغانستان می توانند در رویدادهای فرهنگی در آنجا شرکت کنند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала