واکنش های بین المللی به قتل جنرال رازق

© Photo / General Abdul Raziq FBواکنش های بین المللی به قتل جنرال رازق
واکنش های بین المللی به قتل جنرال رازق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تعدادی از کشورها و مقامات خارجی به کشته شدن فرمانده پلیس قندهار واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه امریکا اعلام کرد: "امریکا حمله انجام شده علیه رهبران ولایت قندهار افغانستان را محکوم می‌کند. ما با خانواده‌های قربانیان از جمله جنرال رازق و دیگر مقام‌های ارشد افغانستان که در این حمله کشته شدند،‌ اظهار همدردی کرده و به آن‌ها تسلیت می‌گوییم. ما امیدوار مجروحان این حمله از جمله دو امریکایی و یک عضو ائتلاف که در زمان وقوع حمله در آن جلسه حضور داشتند،‌ هرچه زودتر بهبود یابند".
جیمز ماتیس، وزیر دفاع امریکا کشته شدن جنرال عبدالرازق را "مرگ غم‌انگیز یک میهن‌پرست» خواند و گفت که به باور وی،«نیروهای امنیتی افغانستان به مرحله‌ای از رشد رسیده‌اند که بتوانند به نبرد با طالبان ادامه دهند".
وزارت امور خارجه ترکیه نیز با انتشار بیانیه ایی اعلام کرد: "با کمال تاسف و تاثر از کشته شدن برخی مقامات افغانستان از جمله جنرال عبدالرازق فرمانده پلیس قندهار در حمله منفوری که هدف از آن عقیم ساختن تلاش های تامین صلح و ثبات در افغانستان است، آن را محکوم می کنیم. برای قربانیان این حمله منفور از خداوند طلب رحمت و برای مجروحان آرزوی سلامتی می کنیم".
عمران خان، نخست وزیر پاکستان در پیامی حمله‌ مسلحانه به جنرال عبدالرازق، را محکوم کرده و تاکید کرد که مردم و نیروهای امنیتی افغانستان به دلیل بی ثباتی و تهدید دشمنان صلح، هزینه‌ سنگین پرداختند.
در همین حال، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم با انتشار پیامی، حمله تروریستی در ولایت قندهار افغانستان که به کشته و زخمی‌شدن جمعی از مسئولان و افراد حاضر در یک نشست دولتی منجر شد را محکوم و با دولت، ملت و خانواده قربانیان این «جنایت» ابراز همدردی کرد.
شایان ذکر است که در تیراندازی روز گذشته 26 میزان 1397 در قندهارجنرال رازق فرمانده پلیس والی و رئیس امنیت واین ولایت و یک تصویر بردار تلویزیون ملی کشته شدند.
گروه طالبان پس از وقوع این رویداد، مسوولیت حمله را بر عهده گرفته و اعلام کرد که این حمله توسط یکی از افراد نفوذی این گروه به نام ابودجانه انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала