انفجارهای امروز بیش از 200 کشته و زخمی به‌جا گذاشت

© Sputnik / JAKانفجارهای امروز بیش از 200 کشته و زخمی به‌جا گذاشت
انفجارهای امروز بیش از 200 کشته و زخمی به‌جا گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انفجارهای که در روز انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان، موسوم به ولسی جرگه، در نزدیکی شماری از مراکز رای‌دهی در افغانستان صورت گرفت، دست کم 44 تن جان باختند و 238 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پژواک، در چند انفجار که در روز انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان، در نزدیکی شماری از مراکز رای‌دهی در افغانستان صورت گرفته است، دست کم 44 تن جان باخته و 238 تن دیگر زخمی شده اند.
پیش از این، ویس احمد برمک، وزیر امور داخله افغانستان می‌گوید که در جریان انتخابات امروز در کشور 192 رویداد ضد امنیتی بزرگ و کوچک در کشور رخ داده اند.

بازداشت 4 تن به اتهام سازماندهی حملات تروریستی در روز انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
بازداشت 4 تن به اتهام سازماندهی حملات تروریستی در روز انتخابات

وزیر امور داخله افغانستان در گفت‌‎وگو با طلوع‌نیوز می‌افزاید که در این میان، نیروهای امنیتی توانستند از 1725 رویداد ضدامنیتی در کشور جلوگیری کنند.
آقای برمک تأکید دارد که در رویدادهای گوناگون امروز در کشور، 17 غیرنظامی کشته و 83 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند. به گفتۀ او در این روز، 11 تن از نیروهای امنیتی نیز کشته شدند و 19 تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.
انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان، موسوم به وُلِسی جرگه، روز شنبه در حالی برگزار می‌شود که پیش از این قرار بود از 34 ولایت این کشور تنها ولایت غزنی به دلیل اختلاف در نحوه حوزه‌بندی در انتخابات شرکت نکند. روز جمعه اعلام شد که انتخابات در ولایت قندهار نیز برای یک هفته به تاخیر افتاد.
بیش از 19 هزار مرکز رأی‌گیری برای انتخابات روز شنبه در نظر گرفته شده بود اما به توصیه نیروهای امنیتی، حدود دو هزار مرکز بسته شد.
بیش از دو هزار و 500 نفر از جمله 417 زن در رقابت برای 249 کرسی مجلس نمایندگان افغانستان شرکت دارند.
حدود 54 هزار نفر از نیروهای نظامی و انتظامی افغانستان در روز انتخابات مسئول حفاظت از حوزه‌های رای‌گیری استند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала