تاکید ملل متحد بر شفافیت انتخابات و استقبال از اشتراک پررنگ مردم

© Flickr / Ashitaka Sanتاکید ملل متحد بر شفافیت انتخابات و استقبال از اشتراک پررنگ مردم
تاکید ملل متحد بر شفافیت انتخابات و استقبال از اشتراک پررنگ مردم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ملل متحد اشتراک پررنگ شهروندان افغانستان در انتخابات مجلس نمایندگان ستود و بر شفافیت و ادامه این روند تاکید کرد.

واکنش عبدالله عبدالله و شهروندان افغانستان به انتخابات مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان
واکنش عبدالله عبدالله و شهروندان افغانستان به انتخابات مجلس نمایندگان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک، در اعلامیه سازمان ملل متحده آمده است:- "میلیون ها شهروند افغانستان امروز با متقبل شدن تهدیدات امنیتی و مشکلات ناشی از مدیریت تخنیکی انتخابات، ساعات متمادی منتظر ماندند تا برای یک آینده بهتر رای دهند. این رای دهندگان، که مسئولیت مدنی خویش را ادا نمودند، قابل تمجید اند. آن عده رای دهندگان واجد شرایط که به دلیل مشکلات تخنیکی قادر به رای دهی نگردیدند، مستحق اند تا از حق خویش برای رای دهی مستفید گردند".

ماموریت ملل متحد در افغانستان افزوده است، که "هیچ رای دهنده ای از حق رای دهی خویش به دلیل مشکلات تخنیکی باز نمی ماند و از آمادگی خویش برای برگزاری انتخابات در شنبه آینده در کندهار نیز سخن گفته است".

این سازمان از تمام نهادهای مربوطه انتخابات، مقامات و دست اندرکاران افغانستان، به شمول احزاب سیاسی، دولت، نامزدان و ادارات امنیتی، خواسته تا تعهد خویش را برای پاسداری و اتمام روند انتخابات، اعتبار و همچنان زمان بندی اقدامات آتی و اعلان نتایج انتخابات، به نمایش بگزارند.

ملل متحد همچنان از نهادهای ناظر انتخابات، احزاب سیاسی، کاندیدان و رای دهندگان خواسته تا تا نقش فعال، آگاهانه و سازنده را در روزهای آینده برای صیانت از اعتبار روند انتخابات و شمارش دقیق اوراق رای دهی ایفا کنند.

این نهاد گفته، که این نخستین انتخاباتی است که توسط خود افغان‌ها اداره می‌شد و آن را نقطه‌ی عطف در گذار افغانستان به سوی خودکفایی خوانده‌است.

این در حالیست، که نماینده ملل متحد برای افغانستان یاماموتو پیش از چاشت امروز از یکی از مراکز رای دهی بازدید نمود تا با رای دهندگان، مسوولان انتخابات و ناظران انتخاباتی گفتگو کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала