بازداشت ده‌ها تن به‌شمول پولیس درپیوند به مداخله و جعل در انتخابات

© Sputnik / TAبازداشت ده‌ها تن به‌شمول پولیس درپیوند به مداخله و جعل در انتخابات
بازداشت ده‌ها تن به‌شمول پولیس درپیوند به مداخله و جعل در انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته وزارت امور داخله افغانستان این افراد که به جرم مداخله در امور انتخابات، جعل و تزویر بازداشت شده اند، مجازات خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، نصرت رحیمی معاون سخنگوی وزارت امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان نگاشته است که تا حال ۴۴ تن به‌شمول چند تن پولیس، در پیوند به مداخله غیرقانونی در امور انتخابات، جعل و تزویر در کابل توسط نیروهای امنیتی و کشفی بازداشت شده اند.

به گفته وزارت داخله بیش از ۱۵ تن دیگر به‌شمول کارمندان دولتی، در سایر ولایت ها در پیوند به مداخله در امور انتخابات، بازداشت شده اند و مجازات خواهند شد.

پیش از این رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت که شماری از افراد زورمند در روند انتخابات دخالت کردند. به گفته او، شماری از صندوق‌های رای‌گیری توسط آنان شکسته شده است. او از شخص و یا گروه خاصی نام نبرد.

رئیس کمیسیون انتخابات دلیل دیرهنگام باز شدن مراکز رای‌گیری را عدم همکاری معلم‌ها و وزارت معارف افغانستان اعلام کرد.

این رویداد انتقادهای سنگینی را علیه دولت و کمیسیون انتخابات برانگیخت. بسیاری از ناظران، سلامت و مشروعیت انتخابات را زیر سؤال برده اند. کمیسیون سمع شکایات انتخابات نیز بار دیگر تأکید کرده که اقدامات کافی برای رفع کاستی‌ها انجام نشده و نسبت به نقض عدالت و شفافیت در انتخابات، هشدار داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала