درآمد 2.5 میلیون افغانی شهرداری کابل از نصب پوستر نامزدان انتخابات

© Sputnikدرآمد 2.5 میلیون افغانی شهرداری کابل از نصب پوستر نامزدان انتخابات
درآمد 2.5 میلیون افغانی شهرداری کابل از نصب پوستر نامزدان انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شهرداری کابل از نصب پوسترهای تبلیغاتی نامزدان مجلس نمایندگان در سطح شهر کابل، بیش از 2.5 میلیون افغانی درآمد به دست آورده است.

ثبت نزدیک به 6 هزار شکایت در کمیسیون شکایت های انتخاباتی - اسپوتنیک افغانستان
ثبت نزدیک به 6 هزار شکایت در کمیسیون شکایت های انتخاباتی
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، شهرداری کابل از  نصب پوسترهای تبلیغاتی نامزدان مجلس نمایندگان در سطح شهر کابل، بیش از 2.5 میلیون افغانی درآمد به دست آورده است.

جلیل سطانی سخنگوی شهرداری کابل گفت: این درآمد از نصب بنرهای تبلیغاتی 200 نامزد مجلس نمایندگان، به دست آمده است.

به گفته سلطانی، بیلبوردهایی که در سطح شهر کابل وجود دارد، مالکیت شهرداری کابل نیست.

او گفت که این بیلبوردها مالکیت شرکت‌های تبلیغاتی است که براساس قراردادهای شان، در طول سال به شهرداری کابل «مالیات» پرداخت می‌کنند.

وی همچنان اضافه کرد، که شماری زیادی از نامزدان مجلس نمایندگان، پوسترهای تبلیغاتی شان را بدون اجازه شهرداری کابل و به صورت غیرقانونی در سطح شهر نصب کرده‎اند.

سلطانی افزود:  شهرداری کابل، در حال آماده کردن فهرست نامزدانی‌ است که تصاویر شان را به صورت غیرقانونی در سطح شهر نصب کرده بودند.

او گفت، که این ‌کار نامزدان، تخلف انتخاباتی است و پس از محاسبه شهرداری جریمه می‌شوند.

سخنگوی شهرداری کابل در مورد جمع آوری بنرهای تبلیغاتی نیز گفت: شهرداری کار جمع‎آوری پوسترهای تبلیغاتی نامزدانی را که تاکنون پوسترهای‌ شان را از سطح شهر جمع‎آوری نکرده‎اند، آغاز کرده است.

سخنگوی شهرداری کابل در صفحه‌ فیسبوکش نیز نگاشته است، که نام‌های نامزدانی که تاکنون پوسترهای تبلیغاتی ‌شان را از سطح شهر جمع‎آوری نکرده‎اند، به کمیسیون شکایات انتخاباتی فرستاده می‌شود.

یادآوری می کنیم، که پیش از این عبدالبدیع صیاد رئیس کمیسیون مستقل انتخابات، نیز از نامزدان مجلس نمایندگان خواسته بود تا نظافت شهر را رعایت کرده و عکس‌های شان را از سطح شهر جمع‎آوری کنند. صیاد هشدار داده است که اگر نامزدان در این زمینه اقدامی نکنند، جریمه نقدی خواهند شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала