کاهش روابط نظامیان امریکایی با نیروهای افغان پس از شهادت جنرال رازق

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaکاهش روابط نظامیان امریکایی با نیروهای افغان پس از شهادت جنرال رازق
کاهش روابط نظامیان امریکایی با نیروهای افغان پس از شهادت جنرال رازق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظامیان امریکایی پس از دو حملهٔ افراد نفوذی در میان نیروهای افغان در هفته اخیر، روابط شخصی با نیروهای افغان را کاهش داده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه امریکایی واشنگتن پست، سخنگوی ماموریت "حمایت قاطع" ناتو و نظامیان افغان گفته اند که روابط شخصی نظامیان امریکایی پس از دو حمله اخیر نفوذی‌ها بر امریکایی‌ها، کاهش یافته اند.

فرشتگان نگهبان؛ طرح جدید واشنگتن علیه حملات نفوذی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
فرشتگان نگهبان؛ طرح جدید واشنگتن علیه حملات نفوذی در افغانستان

دیوید باتلر، سخنگوی ماموریت "حمایت قاطع" گفته است که این "یک روش استاندارد" پس از چنین حملات می‌باشد. به گفته وی، "روابط منظم" میان نظامیان امریکایی و نیروهای افغان از طریق تلفون و ایمیل ادامه دارد. روزنامه امریکایی به نقل از یک مقام بلندپایه در نیروهای افغان نوشته است که برخی از ملاقات‌های مهم در ساختمان‌هایی که توسط امریکایی‌ها محاصره شده اند، برگزار می‌گردند، وی که در یکی از پایگاه‌های نظامی امریکایی مستقر می‌باشد، افزوده است: "به نظامیان امریکایی دستور داده شده است که برای چند روز از رفتن به بخش افغانی پایگاه خودداری کنند".

سخنگوی ناتو افزوده است که این اقدامات پس از تیراندازی یک نفوذی در ولایت هرات که در نتیجهٔ آن یک نظامی از چک زخمی و دو تن دیگر زخمی شدند، اتخاذ شده اند.

به گفته وی، همچنان حملهٔ یک نفوذی دیگر در ولایت کندهار که در نتیجهٔ آن جنرال عبدالرازق، فرمانده پیشین پولیس شهر کندهار و جنرال عبدالمومن، رئيس امنیت ولایت کندهار به شهادت رسیدند، نیز در اتخاذ این تصمیم اثرگذار بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала