متهم شدن محمد محقق به استخراج غیر قانونی ذغال

© Photo / ریاست اجراییه / ریاست اجراییهمتهم شدن محمد محقق به استخراج غیر قانونی ذغال
متهم شدن محمد محقق به استخراج غیر قانونی ذغال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عضو مجلس: محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی در استخراج غیر قانونی معدن ذغال سنگ بلخاب و حمایت از یک گروه مسلح به این منظور دست دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جمهور، محمد حسین فهیمی نماینده مردم ولایت سرپل در نشست امروز چهارشنبه (9 عقرب) مجلس گفت: "از دو هفته به این سو جنگ شدید میان طرفداران آقای محقق و یک فرمانده غیر مسوول که قبلاً از سوی خود آقای محقق به هدف استخراج معدن ذغال سنگ بلخاب مسلح شده بود آغاز شده که تا هنوز 30 نفر کشته و زخمی برجا گذاشته است."
آقای فهیمی افزود، حدود یک سال قبل آقای محقق، مهدی مجاهد یک فرمانده سابق حزب وحدت را به خانه‌اش در کابل دعوت کرد و بعد از توافق روی "استخراج غیر قانونی معدن ذغال بلخاب" او را با تجهیزات جنگی با تدارک یک هلیکوپتر از مزار شریف به ولسوالی بلخاب فرستاد.
به گفته او، محمد حسین شریفی بلخابی نماینده کنونی مردم سرپل در مجلس، مجاهد زاده و اسدالله خرم دو عضو شورای ولایتی سرپل نیز در این معامله شریک اند. او تاکید کرد که شریفی بلخابی 4 میلیون افغانی از شرکت قراردادی رشوه گرفته است.
این عضو مجلس گفت که در استخراج معدن ذغال سنگ 30 درصد آقای محقق، 30 درصد هم مشاورانش و 40 هم شرکت قراردادی که آقای بلخابی از آن حمایت می‌کند، سهم دارند.
فهیمی خاطر نشان کرد، مهدی مجاهد در نتیجه حمایت آقای محقق به یک قدرت تبدیل شد و اما از چندی به این طرف اختلافات بر سرمنافع میان آقای محقق و مهدی مجاهد شدیدتر شده و آقای محقق به مجاهدزاده نماینده شورای ولایتی دستور داده است تا علیه مهدی مجاهد اقدام کرده و دست او را از معدن کوتاه کند.
این عضو مجلس خاطر نشان کرد که در درگیری های اخیر میان دو طرف، نیروهای امنیتی 15 تن را بازداشت کردند که 7 تن آنان از اقارب نزدیک محمد حسن شریفی بلخابی بود و به وساطت این عضو مجلس دوباره رها شده اند.
آقای فهیمی همچنین افزود که افراد زیر حمایت آقای محقق پس از ختم درگیری خانه‌های مردم را آتش زده اند که خود مصداق جنایت جنگی است.
به گفته او، هدف از ایجاد درگیری در ولسوالی بلخاب سرپل سبوتاژکردن انتخابات، کنترل معادن و ایجاد پایگاه نظامی حزب مربوط به آقای محقق در این ولسوالی است.
او تاکید کرد که از این ادعاهایش اسناد موثق به شمول فیلم مستند و عکس‌های متعدد در اختیار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала