ابراز تسلیت دولت ایران به مقامات و مردم افغانستان

© AFP 2023 / Atta Kenareابراز تسلیت دولت ایران به مقامات و مردم افغانستان
ابراز تسلیت دولت ایران به مقامات و مردم افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه جان باختن چند تن از مقام های نظامی و دولتی افعانستان در اثر سقوط یک فروند هلی کوپتر را به دولت و ملت افغانستان تسلیت گفت.

امور خارجه، با ابراز تاسف از حادثه سقوط هلی کوپتر ارتش افغانستان که بر اثر آن خدمه و مسافران آن از جمله چند تن از مقام های نظامی و دولتی این کشور جان باختند، این حادثه را به دولت و ملت افغانستان تسلیت گفت و با خانواده قربانیان آن ابراز همدردی کرد.
منابع خبری افغانستان از غرب این کشور گزارش دادند که بر اثر سقوط یک فروند بالگرد نظامی در استان فراه جانشین فرمانده لشکر «207 ظفر» ، رییس شورای استان فراه و یک تن از اعضای این شورا همراه با 22 تن دیگر جان باخته اند.
مهمد ناصر مهری، سخنگوی ولایت فراه روز چهارشنبه با تایید این سقوط اعلام کرد که این بالگرد صبح امروز از فراه به مقصد هرات در حرکت بود که به خاطر نامساعد بودن شرایط جوی در شهرستان اناردره به ارتفاعات برخورد کرده است.این در حالی است که گروه طالبان در فضای مجازی مدعی شده است نیروهایش این بالگرد را ساقط کرده اند.
تاکنون در مورد سقوط این بالگرد و دلیل آن از سوی مقامات وزارت دفاع گزارشی منتشر نشده اما مهری گفته است که تمام 25 سرنشین این بالگرد جان باخته اند.
شهلا ابوبکر، یکی از اعضای شورای استان فراه نیز به خبرنگاران گفت که نعمت الله خلیل، جانشین فرمانده 207 لشگر ظفر ، فرید احمد بختو رئیس شورای استان فراه و جمیله امینی عضو شورای استانی فراه در میان جان باختگان این حادثه هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала