معرفی اعضای جدید دفتر سیاسی طالبان در قطر

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaمعرفی اعضای جدید دفتر سیاسی طالبان در قطر
معرفی اعضای جدید دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان 5 نفر از اعضای این گروه که سالها در زندان گوانتانامو بسر بردند را به عنوان اعضای جدید دفتر سیاسی این گروه در قطر تعیین کرد.

به گزارش اسپوتنیک، گروه طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که اعضای جدیدی برای دفتر سیاسی این گروه در قطر تعیین شده است.
در این بیانیه آمده است که «شیرمحمد ستانکزی» رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر با برگزاری نشستی رسمی ملا «فضل محمد مظلوم»، ملا «خیرالله خیرخواه»، «ملانورالله نوری»، «عبدالحق وثیق» و مولوی« محمدنبی عمری» را به عنوان اعضای جدید دفتر سیاسی این گروه تعیین کرده است. 

میانجیگری قطر بین حکومت و طالبان - اسپوتنیک افغانستان
میانجیگری قطر بین حکومت و طالبان

در این مراسم تاکید شد که مردم افغانستان در دو دهه اخیر با اشغال و جنگ آمریکا روبرو هستند، در حالی که استقلال و نظام اسلامی حق مشروع مردم این کشور است.
تعیین اعضای جدید دفتر سیاسی طالبان در قطر در حالی صورت می‌گیرد که زلمی خلیلزاد نماینده وزارت خارجه آمریکا با اعضای دفتر سیاسی این گروه در قطر تماس برقرار کرده است.
با وجود اینکه این تماس‌ها خوشبینی‌هایی را ایجاد کرد اما برخی کارشناسان تعیین افراد یاد شده در دفتر سیاسی طالبان را عقب گرد طالبان از مذاکره با آمریکا می‌دانند.
کارشناسان معتقدند که استراتژی امریکا برای مبارزه با طالبان در افغانستان شکست خورده است و بزودی تلاش‌های امریکا برای مصالحه سیاسی با این گروه نیز شکست خواهد خورد.
زیرا طالبان در بیانیه‌های مختلفی تاکید کردند که برنده میدان جنگ در افغانستان هستند و نیروهای خارجی راهی جز خروج از این کشور ندارد.
کارشناسان پیش بینی می کنند که این تغییرات، نشانگر آمادگی طالبان برای آغاز یک روند سیاسی گسترده تر برای رسیدن به یک توافق صلح است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала