دولت افغانستان باید موقع را از دست ندهد

© Sputnik / Vladimir Vyatkin /  مراجعه به بانک تصاویر دولت افغانستان باید موقع را از دست ندهد
دولت افغانستان باید موقع را از دست ندهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت افغانستان که سالها است در مشورت با امریکا برای رسیدن به صلح با گروه طالبان تلاش می‌کند، در حال حاضر با ابراز تردید درباره شرکت در نشست صلح به ابتکار روسیه گفته که هنوز در این رابطه تصمیمی نگرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، قرار بود نشست صلح در ماه‌های اخیر در مسکو برگزار شود اما به دلیل درخواست دولت افغانستان از روسیه به تعویق افتاد تا شاید یک اجماع منطقه‌ای تشکیل شود و حکومت افغانستان از مدیران این نشست باشد.
شورای امنیت ملی افغانستان در اعلامیه‌ای درباره نشست صلح مسکو گفته بود که با الکساندر مانتیسکی، سفیر روسیه درباره پیشرفت‌ها در روند صلح افغانستان گفت‌وگو شده و سفیر روسیه هم وعده همکاری به افغانستان داده است.
نشست مسکو در حالی آماده برگزاری است که تلاش‌های امریکا طی یک سال استراتژی دونالد ترامپ، برای آوردن طالبان به میز مذاکره و مدیریت نشست‌های دیگری به مدیریت امریکا ناکام بوده است.
به نظر می‌رسد با درک اینکه امریکا تاکنون به شکست گروه طالبان موفق نشده و در وادار کردن آنان به صلح نیز ناکام مانده است، کابل باید در نشست روسیه شرکت کند و از این فرصت به عنوان یک گفت‌وگوی مستقیم و رو در رو بهره ببرد.

وزارت خارجه: کابل تاهنوز درمورد نشست مسکو تصمیمی نگرفته است - اسپوتنیک افغانستان
وزارت خارجه: کابل تاهنوز درمورد نشست مسکو تصمیمی نگرفته است

دعوت نمایندگان طالبان توسط کرملین در نشست مسکو، مشروعیت بخشیدن به این گروه و نشانی از توانمندی این گروه در دیپلماسی فعال است.
گروه طالبان بر شرط اصلی‌اش یعنی خروج سربازان امریکایی از افغانستان به عنوان پیش‌شرط مذاکرات صلح متعهد است و همین مسئله ریشه اصلی بی‌نتیجه ماندن گفت‌وگوهای صلح بوده که با به طور مستقیم یا غیرمستقیم با مدیریت امریکا صورت گرفته است.
حکومت وحدت ملی با حضور روسیه و کشورهای منطقه خواهد توانست تا منافع متقابل منطقه‌ای میان کشورهای دخیل در بحران افغانستان را بررسی کرده و به نتیجه مشخص برسد و همچنین خواسته‌های متقابل میان دولت و گروه طالبان را با رئیس دفتر طالبان در قطر نیز بشنود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала