امریکا: جنگ افغانستان نا امید کننده است

© AP Photo / Jacquelyn Martinامریکا: جنگ افغانستان نا امید کننده است
امریکا: جنگ افغانستان نا امید کننده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جیمز متیس وزیر دفاع امریکا ضمن صحبت انستیتیوت صلح امریکا در واشنگتن گفت، ماموریت نظامی در افغانستان آسان نبوده و برای حفظ ثبات امریکا باید این سختی ها را پذیرفت.

به گزارش اسپوتنیک،جیمز ماتیس وزیر دفاع امریکا جنگ افغانستان را نا امید کننده عنوان کرد.
اما با این حال،آقای متیس همچنان امیدوار است که تلاش های صلح با طالبان که اخیرا آغاز شده به نتیجه ای برسد.
حضور نظامی امریکا در افغانستان طولانی ترین ماموریت نظامی این کشور است که هفده سال به درازا کشیده است.
وزیر دفاع امریکا گفت: "چیزی که مرا نا امید میکند این است که روند صلح و جنگ همزمان جریان دارد و من افرادی را که از این بابت نا امید شده اند نیز درک میکنم. اما ما هرگز در ساحه نظامی این را یک ماموریت آسان نپنداشته ایم، ما آنجا هستیم اگر ما بخواهیم که خود را از حادثه مانند حادثه یازده سپتامبر حفاظت کنیم؛ ارزشش را دارد که این سختی ها را تحمل کنیم." 

ضمیر کابلوف نماینده خاص رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
استراتیژی امریکا در افغانستان ناکام شد

این نظامی امریکایی راهبرد امریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا را سودمند دانسته میگوید که این راهبرد که در چهار مرحله تدوین شده در مسیر درست روان است.
جیمز متیس ابراز داشت: " ما راهبردی را در چهار مرحله تطبیق کردیم؛ اول منطقوی ساختن افغانستان با در نظر داشت ظرفیت همسایه های این کشور که ما فعالیت هایی را در خارج از افغانستان و هم در داخل این کشور آغاز کردیم. سپس ما دریافتیم که باید نیروهای بیشتر به افغانستان بفرستیم که مرحله دوم و سوم نیز همین موضوع است؛ ما نیروهای تازه نفس را با در نظر داشت شرایط منطقوی به افغانستان فرستادیم تا نیروهای افغان را پشتیبانی، آموزش و مشوره دهد و مرحله چهارم روند مصالحه است که نماینده امریکا برای صلح افغانستان تعیین شد و تلاش برای یک روند صلح که به رهبری و مالکیت افغان ها انجام شود در جریان است."
از سویی هم وزیر دفاع امریکا درباره حضور این کشور در افغانستان پس از بر قراری صلح میگوید که ادامه ماموریت نیروهای امریکایی وابسته به نیاز افغان ها است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала