سخنان شجاعی درباره آخرین جزئیات جنگ ارزگان خاص

© Sputnikسخنان شجاعی درباره آخرین جزئیات جنگ ارزگان خاص
سخنان شجاعی درباره آخرین جزئیات جنگ ارزگان خاص - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده پیشین پولیس محلی چند روز است با گروه طالبان در جنگ است.

طالبان - اسپوتنیک افغانستان
پروژه اخراج هزاره ها از ارزگان توسط طالبان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افق، حکیم شجاعی درباره آخرین جزئیات جنگ در ارزگان خاص چنین گفت: من برای اشتراک در جلسه عمومی که از طرف مردم ارزگان خاص ترتیب شده بود به محل رفته، اما طالبان که مخالف این نشست بودند، درگیری را آغاز کردند که تاکنون ۱۵ غیرنظامی کشته شده‌اند.

 او افزود در جریان این درگیری ۴ نظامی زیر دستش کشته و ۳ تن دیگر زخمی شده‌اند.
وی همچنان گفت، این جلسه برای بحث در مورد، اخذ «عشر و زکات» که به صورت اجباری از سوی طالبان گرفته می‌شد، دایر شده بود. به باور وی، مردم نمی‌خواستند به طالبان عشر و زکات پرداخت کنند و زیاده‌خواهی این گروه را تحمل کنند.
شجاعی علاوه کرد، که آغازگر جنگ نبوده و برای حمله به مردم عادی به ارزگان خاص نرفته است.
این فرمانده پیشین پولیس محلی در مورد شمار تلفات طالبان جزئیات نداد، اما گفت: که حدود ۶ صد خانواده از مناطق کندلان و حسینی بیجا شده‌اند.
شجاعی طالبان را گروه «وحشی» خواند و گفت: این گروه بالای خانه‌های مردم ملکی حمله کرده و «زنان و کودکان» را یا «تیرباران» کرده و یا هم «سر بریده» ‌اند. بنا بر گفته‌های این فرمانده محلی، طالبان موتر و موتور سایکل مردم کندلان را نیز با خود برده‌اند.

یادآوری می کنیم، که حکیم شجاعی پیش از این به عنوان فرمانده پولیس محلی در ولسوالی ارزگان خاص ایفای وظیفه می‌کرد، اما در اواخر سال ۱۳۹۲ از سوی حکومت افغانستان از وظیفه‌اش سبک‌دوش شد.
وی در این مورد می‌گوید، که چون با گروه طالبان به سختی جنگ می‌کرده و نگذاشته آنان پوسته‌های وی را تصرف کنند با دسیسه‌سازی از سمتش برکنار شده است.
شجاعی گفت: افرادی پشتیبان طالبان در درون  حکومت افغانستان در برابر وی دسیسه کردند و زمینه را برای برکناری او آماده کردند.
این فرمانده محلی می‌گوید، هنوز درگیری در مناطق نوارمرزی ارزگان خاص جریان دارد و خودش به صورت سطحی زخمی شده است.
در همین حال، جنگ در ارزگان با واکنش تند بسیاری از مقامات ارشد حکومتی افغانستان و کاربران صفحات مجازی همراه شده تا جای که سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری امروز از نهادهای امنیتی خواست تا هرچه زودتر به کمک مردم ارزگان بشتابند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала