بحث قاچاق مواد مخدر افغانستان در استانبول

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر بحث قاچاق مواد مخدر افغانستان در استانبول
بحث قاچاق مواد مخدر افغانستان در استانبول - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه گفت، شرکت کنندگان "پروسه استانبول" طی نشستی در مسکو تلاش برای کمک به افغانستان در مبارزه با قاچاق مواد مخدر را مورد بحث قرار دادند.

 به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه گفت، شرکت کنندگان "پروسه استانبول" طی نشستی در مسکو تلاش برای کمک به افغانستان در مبارزه با قاچاق مواد مخدر را مورد بحث قرار دادند.
به گفته این وزارت، نشست گروه فنی منطقه ای این سازمان با مشارکت نمایندگان آذربایجان، افغانستان، مصر، ایران، هند، ایتالیا، قزاقستان، کانادا، چین، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان و ترکیه، دفتر سازمان ملل متحد در زمینه مواد مخدر و جرم و جنایت، و همچنین اتحادیه اروپا در فدراسیون روسیه، به روز چهارشنبه برگزار شد.
در گزارش وزارت خارجه روسیه گفته می شود که دیدگاه مشترک در زمینه ایجاد تلاش های بین دولتی با هدف مقابله با تهدید مواد مخدر جهانی و ارائه کمک های بیشتر به مقامات افغانستان در بهبود پتانسیل ملی ضد مخدر ملی، وجود دارد.
طرفین همچنین در مورد تثبیت تقویت پتانسیل ملی ضد مواد مخدر اشترکت کنندگان در "پروسه استانبول"، بحث و گفتگو کردند.
"پروسه استانبول" یک پیمان بین دولتی برای همکاری آسیایی با افغانستان در زمینه همکاری های امنیتی و اقتصادی است. این سازمان در سال 2011 کار خود را آغاز کرد، نمایندگان 14 کشور در گردهمایی این روند شرکت می کنند.پروسه استانبول توسط 16 کشور دیگراز جمله اتحادیه اروپا، و نیز سایر سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل متحد، ناتو، سازمان امنیت و همکاری اروپا و سازمان همکاری شانگهای پشتیبانی می شود.
شایان ذکر است که پروسه استانبول- قلب آسیا توانسته از طریق راه‌اندازی ورکشاپ‌ها، سیمینارها‌، کنفرانس‌ها، تبادل نظر و تجارب نهادهای مدنی و اکادمیک منطقه، ادبیات و مفاهیم زیادی را در مورد تعریف، تبین، ریشه‌یابی، راه‌حل‌‌ها و توصیه‌ها در امر مبارزه با تروریسم، افراط‌گرایی، مواد مخدر و بهره‌برداری از فرصت‌های مشترک منطقه‌ای خلق کند و این روند را با وجود مشکلات متعدد ادامه می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала