واکنش طالبان به کشته شدن پدر معنوی شان

© Flickr / newsonlineواکنش طالبان به کشته شدن پدر معنوی شان
واکنش طالبان به کشته شدن پدر معنوی شان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان طی بیانیه ای به کشته شدن مولانا سمیع الحق مشهور به پدر معنوی طالبان واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " آوا افغانستان" گروه طالبان به کشته شدن مولانا سمیع الحق رهبر جمعیت علمای پاکستان واکنش نشان داده و آن را یک ضایعه بزرگ برای امت اسلامی خوانده است.
گروه طالبان در اعلامیه‌ای، کشته شدن مولانا سمیع الحق را دسیسه دشمنان اسلام خوانده است.
گروه طالبان در این اعلامیه،‌ برای قاتلان مولانا سمیع الحق از خداوند سزا و رسوایی بزرگ خواسته اما درباره این که او چرا و به دست چه کسانی ترور شده چیزی نگفته است.
گروه طالبان گفته است که مولانا سمیع الحق یک چهره مذهبی- سیاسی بود که در جریان جهاد افغانستان علیه شوروی با مردم افغانستان همکاری زیادی کرده و همیشه سخن حق را بیان می‌کرد.
گفتنی است که مولانا سمیع‌الحق رهبر جمعیت علمای پاکستان که به پدر معنوی طالبان مشهور است، شام روز جمعه در شهر راولپندی پاکستان با ضربات چاقو و شلیک یک فرد ناشناس به قتل رسید.
وی یکی از بنیانگذاران مدرسه دینی حقانیه بود و شمار زیادی از شاگردان او به گروه طالبان ملحق شده اند. او یکبار ملا محمد عمر، رهبر پیشین طالبان را از شاگردان برجسته‌‌اش خوانده بود و او را "انسان فرشته‌مانند" توصیف کرده بود.
سمیع‌الحق در میان بسیاری از افغان‌ها به دلیل حمایت همیشگی‌اش از گروه طالبان افغان و مشروع دانستن جنگ آنها علیه دولت افغانستان منفور بود. گفته می‌شود شماری از نخستین اعضای گروه طالبان افغان پیش از آمدن به افغانستان در مدرسه حقانیه دانش‌آموز بودند و به همین دلیل او را "پدر معنوی طالبان" می‌خواندند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала