باشندگان دایکندی خواستار افزایش و تجهیز نیروهای امنیتی شدند

© REUTERS / Najim Rahimباشندگان دایکندی خواستار افزایش و تجهیز نیروهای امنیتی شدند
باشندگان دایکندی خواستار افزایش و تجهیز نیروهای امنیتی شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به دنبال نا آرامی های اخیر در مناطق مرکزی خصوصاً ارزگان خاص، اعضای شورای ولایتی دایکندی و فعالان مدنی، طی یک کنفرانس مطبوعاتی خواهان توجه جدی حکومت در تجهیز وافزایش نیروهای امنیتی این ولایت شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، غیرت علی جواهری، عضوی شورای ولایتی دایکندی با اشاره به  بی توجهی حکومت مرکزی نسبت به مناطق مرکزی گفت: مردم دایکندی و مناطق مرکزی از بدوی تاسیس حکومت تا کنون در همه ابعاد همکاری همه جانبه داشته خواهان صلح و ثبات درین کشور می باشند، ولی حکومت به مردم مناطق مرکزی رسیدگی نکرده است.

مکاتب دایکندی ساختمان ندارند اما بسته نیستند - اسپوتنیک افغانستان
مکاتب دایکندی ساختمان ندارند اما بسته نیستند

آقای جواهری علاوه کرد،  وضعیت نا آرام مناطق مرکزی و اتفاقات اخیر کجران، پاتو، ارزگان و سایر مناطق این ولایت نگرانی جدی برای شهروندان صلح دوست این ولایت را به دنبال داشته،  که ما خواهان استقرار یک کندک اردوی ملی و تجهیز نیروهای امنیتی در این ولایت هستیم.
سید انور شهاب، مسئول شبکه جامعه مدنی ضمن انتقاد از کم توجهی حکومت گفت، اگر ما هر روز شاهد تلفات نیروهای امنیتی در این ولایت هستیم دلیل عمده ی آن عدم تجهیز  واستحکامات درست نیروهای امنیتی ماست.

قابل ذکر است که مقام‌های محلی و برخی اعضای پارلمان افغانستان گفته اند که در جنگ یک هفته‌ای میان نیروهای امنیتی و جنگجویان طالبان در ولایت مرکزی ارزگان دست کم ۹ پولیس محلی کشته شده اند. همچنین صدها خانواده مجبور به ترک منازل شان شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала