ارگ ریاست جمهوری با اعزام هیئت فاجعه ارزگان را منازعه قومی خواند

© Photo / M.Naderiارگ ریاست جمهوری با اعزام هیئت فاجعه ارزگان را منازعه قومی خواند
ارگ ریاست جمهوری با اعزام هیئت فاجعه ارزگان را منازعه قومی خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با صدور حکمی، هیاتی را جهت بررسی و حل منازعات ولایت ارزگان، تعین کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، ریاست جمهوری با قومی قلم داد کردن جنگ ها در ولایت ارزگان، هیاتی را به ریاست اسدالله فلاح مشاور ریاست جمهوری در امور حل منازعات برای بررسی و حل این منازعات توظیف کرده است.

غنی: طالبان به مذاکرات آماده شوند/   اختیار صلح را به دست بیگانگان نخواهیم داد - اسپوتنیک افغانستان
غنی: طالبان به مذاکرات آماده شوند/ اختیار صلح را به دست بیگانگان نخواهیم داد

در ترکیب این هیات محمد اکبری عضو مجلس نمایندگان، عید محمد احمدی مشاور ریاست جمهوری در امور اجتماعی، مولوی محمد جوره طاهری و مولوی محی‌الدین بلوچ مشاوران ریاست جمهوری در امور دینی، مولوی سید رحمان حقانی پشه‌ یی مشاور ریاست کمیسیون حل منازعات و ارتباط مردم با دولت، نماینده‌ های با صلاحیت وزارت های دفاع ملی و امور داخله، نماینده‌ی با صلاحیت ریاست عمومی امنیت ملی، نماینده‌ی با صلاحیت اداره دادستانی کل، نماینده‌ی ریاست دفاع و امنیت، نماینده‌ی با صلاحیت اداره ارگان‌های محلی و ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری شامل اند.
در ادامه حکم ریاست جمهوری آمده که این هیات موظف است تا چگونگی وقوع منازعه را ریشه یابی و به حل آن اقدام کند. سپس یافته‌ها و گزارش اجراات خویش را همراه با طرح مشخص پیشنهادی به ریاست جمهوری تحویل دهند.
این در حالیست که طالبان مسلح از یک هفته بدینسو بر مناطق حسینی و کندلان ولسوالی ارزگان خاص حمله کرده و مدعی اند که با افراد تحت امر یک فرمانده محلی بنام عبدالحکیم شجاعی درگیر هستند.
در پی حمله طالبان مسلح در این مناطق، سه روز پیش سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری نیز از بی خبری و اقدام نکردن نهادهای حکومتی انتقاد کرد و همچنان از باشندگان این منطقه خواست تا در مقابل زورگویی های مهاجمان مردانه دفاع کنند و تسلیم نشوند.

گفته می‌شود که در جریان درگیری ها در ولایت ارزگان نزدیک به 50 فرد ملکی کشته و زخمی شده اند و بیش از 400 خانواده دیگر در بخش‌هایی از مناطق ولسوالی مالستان ولایت غزنی آواره شده اند که نیاز به کمک های فوری مانند سرپناه و غذا دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала