مجلس سنای افغانستان: حکومت باید در نشست صلح مسکو شرکت کند

© Photo / meshrano jirgaمجلس سنای افغانستان: حکومت باید در نشست صلح مسکو شرکت کند
مجلس سنای افغانستان: حکومت باید در نشست صلح مسکو شرکت کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس سنای افغانستان از دولت این کشور خواست تا به منظور استفاده‌ی بهتر از تلاش‌ها در روند صلح این کشور، در نشست صلح مسکو شرکت کند.

کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان
نشست صلح مسکو در هر صورت برگزار می‌شود
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، آصف صدیقی معاون دوم مجلس سنا امروز یکشنبه (۱۳ عقرب) در نشست عمومی این مجلس گفت:- "هرچند دولت روسیه در نشست صلح مسکو تنها از حامد کرزی و برخی افراد دیگر سیاسی دعوت کرده است، اما حکومت افغانستان باید در نشست مسکو شرکت کرده و برای تامین صلح در کشور درست لابی‌گری کند".

آقای صدیقی افزود، که جنگ افغانستان در واقع رقابت میان روسیه و امریکا است و حکومت افغانستان باید در نشست مسکو تلاش کند تا هماهنگی بیشتر میان کشورهای منطقه و جهان در راستای تأمین صلح در کشور ایجاد کند.

فیصل سمیع، نایب منشی مجلس سنای افغانستان نیز گفت، که حکومت افغانستان نباید به خواست امریکا از شرکت در نشست صلح مسکو خودداری کند و آنچه را که امریکا در مورد صلح افغانستان بخواهد به آن عمل کند.

آقای سمیع هشدار داد، در صورتی که افغانستان به خواست امریکا در نشست صلح مسکو شرکت نکند، عواقب خوبی برای کشور ندارد.

محمدحسن هوتک دیگر عضو مجلس سنا نیز گفت، که حکومت افغانستان باید از یک موقف قوی در نشست صلح مسکو اشتراک کند.

به گفته‌ی او، افغانستان باید از طریق این نشست بر طالبان فشار وارد کند تا برای ادامه‌ی گفت‌وگوهای صلح آتش‌بس یک‌طرفه‌یی که از سوی حکومت اعلام شده است را بپذیرند.

پیش از این، وزارت خارجه‌ روسیه اعلام کرده است که قرار است نشست صلح مسکو با اشتراک نمایندگان طالبان و برخی کشورهای منطقه روز جمعه (۱۸ عقرب) برگزار شود و اما حکومت افغانستان تاکنون مشخص نکرده است که در این نشست اشتراک می‌کند یا خیر، اما وزارت خارجه‌ی روسیه روز شنبه گفته است که رئیس‌جمهور غنی وعده کرده که یک هیأت از شورای عالی صلح در این نشست شرکت خواهد کرد. شورای عالی صلح نیز تأیید کرده است، که یک هیأت از این شورا در نشست صلح مسکو شرکت خواهد کرد.

یادآوری می کنیم، که قرار بود نشست صلح مسکو حدود دو ماه پیش برگزار شود، اما به درخواست محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نشست به تعویق افتاد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала