انتقاد تند مجلس افغانستان از ملایان بی‌سواد

© Photo / ارگانتقاد تند مجلس افغانستان از ملایان بی‌سواد
انتقاد تند مجلس افغانستان از ملایان بی‌سواد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پارلمان از خاموشی شورای علمای افغانستان مبنی بر اظهارات طاهر اشرفی رییس شورای علمای پاکستان در مورد ادامه جنگ در افغانستان به شدت انتقاد کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های کابل، عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان در نشست امروز دوشنبه (14 عقرب) این مجلس گفت که اظهارات طاهر اشرفی رییس شورای علمای پاکستان پس از قتل مولانا سمیع الحق رییس جمعیت علمای این کشور در مورد ادامه جنگ در افغانستان، غیر مسوولانه و مداخله جویانه است.
آقای ابراهیمی تاکید کرد که شورای علمای افغانستان باید موضع خود را در قبال اظهارات غیر مسوولانه این مولوی پاکستانی روشن کنند.
مولانا طاهر اشرفی رییس شورای علمای پاکستان پس از قتل سمیع الحق گفته است، کسانی که فکر می‌کنند با کشته شدن مولانا سمیع الحق جنگ در افغانستان خاموش می شود، اشتباه می‌کنند؛ به خدا قسم که جهاد در افغانستان شدیدتر خواهد شد و تا وقتی ادامه خواهد داشت که یک باطل هم در افغانستان باقی نماند.
اما، احمد الله موحد دیگر عضو مجلس نمایندگان افغانستان گفت: "فحشا و توهین به پیامبر بزرگ اسلام در پاکستان به یک معمول تبدیل شده و فحشاخانه‌ها در این کشور باز است؛ ملایان پاکستانی جراآت ندارند جهاد اعلام کنند؛ اما به خاطری که مزدور آی اس آی اند، جنگ را در افغانستان روا می‌خوانند."
آقای موحد افزود که نمی داند چرا شورای علمای افغانستان در این مورد خاموش هستند و صدا بلند نمی‌کنند.
او گفت: "آیا اعضای شورای علمای افغانستان از درد مردم و ویرانی افغانستان آگاه نیستند؛ پیشنهاد می‌کنم این شورا لغو گردد."
این در حالی است که پس از دو روز از اظهارات طاهر اشرفی تا کنون شورای علمای افغانستان هیچ گونه اظهار نظری در مورد آن نداشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала