اشرف غنی پنج میلیون افغانی به صندوق حمایت از خبرنگاران داد

© Photo / کسرااشرف غنی پنج میلیون افغانی به صندوق حمایت از خبرنگاران داد
اشرف غنی پنج میلیون افغانی به صندوق حمایت از خبرنگاران داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور به صندوق حمایت از ژورنالیستان، پنج میلیون افغانی پرداخت کرد.


به گزارش اسپوتنیک به نقل از پژواک، میرعلی اصغر اکبر زاده رییس دارالانشای صندوق حمایت از خبرنگاران، روز گذشته در یک نشست خبری، با انتقاد از رییس جمهور، وزارت مالیه و برخی شخصیت های دیگر که برای بارور شدن صندوق؛ تعهد مالی کرده بودند، گفته بود که تاکنون یک افغانی پرداخت نشده است.
شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی رییس جمهور، روز گذشته به پژواک گفته بود که امروز مبلغى که از سوى رييس جمهور به صندوق حمايت از خبرنگاران وعده شده بود، به حساب بانکى آن ها واريز می گردد.
مرتضوی بعد از ظهر امروز، در صفحه تویتر خود با پست نمودن رسید بانکی و واریز شدن مبلغ یادشده به حساب صندوق حمایت از ژورنالیستان، نوشته است که پنج میلیون افغانی تعهد شده از سوی رئیس جمهور غنی برای صندوق حمایت از خبرنگاران، امروز به حساب بانکی این صندوق افزوده شد.
به گفته او، ۱۰ میلیون افغانی تعهد شده از سوی وزارت مالیه نیز به زودی به حساب بانکی این صندوق واریز می گردد.
صندوق حمایت از ژورنالیستان در٢٤ میزان سال روان، با تعهد پنج میلیون افغانی شخصی رییس جمهور و ده میلیون افغانی از بودجه حکومت، برای بار دوم بازگشایی شد.
بر اساس گزارش ها، صندوق حمایت از ژورنالیستان در ١٥ جدی ١٣٩٣ ایجاد شد؛ اما به دلیل نبود امکانات مالی فعالیت نداشت و در زمان گشایش این صندوق (چهارسال قبل) گفته شده بود که بیش از یک میلیون افغانی در آن جمع شده است.
بر پایه معلومات رییس دارالانشای صندوق حمایت از ژورنالیستان، در این صندوق عطا محمد نور والی پیشین بلخ پنج میلیون افغانی، جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری ٥٨٠ هزار افغانی، نورالله داوودزی ٣٠٠ هزار افغانی، محمد یونس نواندیش شاروال اسبق کابل، گلاب منگل والی پیشین ننگرهار و سمین غزل حسن زاده معین پيشين نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ هر یک ده- ده هزار افغانی، و انارکلی هنریار عضو مشرانوجرگه ۲۵ هزار افغانی پرداخت کرده اند؛ اما عزیزی بانک که ۱۵۰ هزار افغانی و خاطره اسحق زی عضو شورای ولایتی کابل که ١٠٠ هزار افغانی وعده کرده بودند، تاهنوز نپرداخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала