تصمیم رئیس‌جمهور در مورد لقب جنرال رازق

© Photo / General Abdul Raziq FBتصمیم رئیس‌جمهور در مورد لقب جنرال رازق
تصمیم رئیس‌جمهور در مورد لقب جنرال رازق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور غنی طی فرمانی به جنرال عبدالرازق، فرمانده پیشین پولیس کندهار لقب قهرمان شهید دفاع افغانستان را داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشدار، در فرمان که امروز چهارشنبه (16عقرب) ازسوی رئیس‌جمهور داده شده، آمده است که جنرال رازق، فرمانده پیشین پولیس کندهار با روحیه بلند و درشرایط دشوار در مقابل هراس‌افگنان مبارزه نمود و با تمام ایمان‌داری نیز وظایف خود را انجام داد.

اشرف غنی در بلخ - اسپوتنیک افغانستان
اعطای لقب "قهرمان استقلال" به جنرال رازق

بر بنیاد این فرمان: "او که به تاریخ 26 میزان ازسوی یکی از نفوذی های طالبان در ولایت کندهار کشته شد، به پاس قدردانی از کارکرد جنرال رازق و بر اساس فقره 19 ماده 46 قانون اساسی لقب قهرمان شهید دفاع افغانستان داده می‌شود".
رئیس‌جمهور در این فرمان، هم‌چنان به وزارت داخله افغانستان هدایت داده است که مرکز جلب و جذب پولیس ولایت کندهار نیز به نام قهرمان شهید دفاع افغانستان نامگذاری شود.
پیش از این نیز رئیس‌جمهور چهارراهی میدان هوایی حامد کرزی را به نام جنرال رازق نام گذاری کرده بود. در چندین ولایت دیگر از جمله ولایت پروان و بدخشان نیز، جاده‌های به نام جنرال رازق نامگذاری شدند.
جنرال عبدالرازق، فرمانده پولیس کندهار به روز پنج شنبه 26 میزان سال روان در نتیجه تیر اندازی یکی از محافظان والی کندهار کشته شد. او در ختم یک نشست رسمی امنیتی که در آن فرمانده نیروهای حمایت قاطع، والی کندهار، رئیس امنیت ملی و شماری دیگر از سران امنیتی در جنوب حضور داشتند، هدف شلیک محافظ والی قرار گرفت و کشته شد.
در آن رویداد رئیس امنیت ملی کندهار نیز کشته شده و والی و فرمانده زون پولیس زخم برداشتند. نفوذی طالبان عبدالبصیر نام داشت و طالبان از او به نام ذبیح الله ابودجانه یاد کرده و گفته بودند که او در کمپ طالبان درولایت کندهار آموزش های نظامی دیده بود.
رئیس امنیت ملی افغانستان پس از تحقیقات چند روزه در ولایت کندهار، هفته پیش در مجلس نمایندگان گفت که طرح ترور جنرال رازق را سازمان استخباراتی پاکستان ریخته بود و این حمله بسیار پیچیده بود.
به باور آگاهان سیاسی، کشته شدن جنرال رازق یک خلای بزرگ رهبری را در جنوب افغانستان ایجاد کرده و اگر این خلا هرچه زودتر پُر نگردد، جنوب کشور به دلیل نزاع بر سر قدرت به بحران خواهد رفت.
پس از کشته شدن جنرال رازق، ریاست جمهوری برادر او را به عنوان فرمانده جدید پولیس کندهار تعیین کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала