کمیسیون انتخابات از بازشماری آرا در ۱۲ ولایت خبر داد

© Photo / Facebook/Hashemiکمیسیون انتخابات از بازشماری آرا در ۱۲ ولایت خبر داد
کمیسیون انتخابات از بازشماری آرا در ۱۲ ولایت خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که آرای برخی از مراکز انتخاباتی در ۱۲ ولایت افغانستان بازشماری می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشدار، سید حفیظ الله هاشمی، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات امروز چهارشنبه (۱۶ عقرب) در یک نشست خبری گفت که آرای برخی از مراکز انتخاباتی در ۱۲ ولایت افغانستان بازشماری می‌ِشوند.

تردیدها از چگونگی شمارش آرای بدون بایمتریک - اسپوتنیک افغانستان
تردیدها از چگونگی شمارش آرای بدون بایمتریک

او گفت: "آرای ۵۶ مرکز در بغلان، ۶۲ مرکز در غور، ۶۰ مرکز در بدخشان، ۷ مرکز در کاپیسا، چند مرکز در پنجشیر، ۶۱ مرکز در پکتیا، ۲ مرکز در زابل، ۹ مرکز در هلمند، ۳ مرکز در نیمروز، ۴۶ مرکز در میدان وردک، ۵۲ مرکز در بامیان و ۷ مرکز در سرپل بازشماری می‌ِشوند".
هاشمی همچنان برخورد شماری از ناظران را از روند انتخابات نادرست خوانده و می‌گوید، از تمام ناظرین می‌خواهم که اخلاق و رفتارشان را مطابق اصول کنترل کنند. از گشت و گذار بیجا در داخل کمیسیون خودداری کنند. او گفت: "شکایت های متعددی از ناظران رسیده است".
سخنگوی کمیسیون انتخابات در بخش دیگری از سخنان خود گفت که فهرست‌های نشر شده در صفحات اجتماعی شایعه است و نهادهای کشفی باید افرادی را که اذهان مردم را مغشوش می‌کنند، بازداشت نمایند.
آقای هاشمی تاکید کرد که این کمیسیون بر اساس آرای مردم تصمیم می‌گیرد و به هیچ فرد یا نهادی حق دخالت در انتخابات را نخواهد داد.
چند روز قبل، کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده بود که نتایج ابتدائی انتخابات پارلمانی افغانستان به دلیل مشکلات آب و هوا و تفکیک آرای پاک از آرای تقلبی با دو هفته تاخیر اعلام می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала