احتمال سقوط ولسوالی‌های پشتونکوت و دولت‌آباد فاریاب

© Sputnikفاریاب
فاریاب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات محلی ولایت "فاریاب" در شمال افغانستان اعلام کردند که نیروهای امنیتی در ولسوالی های «پشتونکوت» و «دولت‌آباد» این ولایت در محاصره طالبان قرار دارند و این ولسوالی ها با خطر سقوط مواجه هستند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس شورای ولایتی فاریاب ادعا میکند که حدود سه صد نیروی امنیتی و نیرو های خیزش مردمی در ولسوالی پشتونکوت این ولایت در محاصره طالبان مسلح قرار دارند.
مقام‌های محلی فاریاب تا کنون در مورد این ادعای رئیس شورای ولایتی تبصره نکرده اند
محمد طاهر رحمانی، رئیس شورای ولایتی «فاریاب» خبر داد که حدود 300 نفر از نیروهای امنیتی و نیروهای خیزش مردمی ولسوالی «پشتونکوت» در محاصره طالبان قرار دارند.
رحمانی در صحبت با رسانه ها گفت که از چند روز اخیر در ولسوالی های پشتونکوت و دولت‌آباد درگیری شدید بین طالبان و نیروهای امنیتی افغان جریان دارد و اگر نیروهای کمکی به این مناطق نرسد احتمال سقوط این ولسوالی ها نیز وجود دارد.
مقامات امنیتی این ولایت تاکنون واکنشی به این اظهارات نداشته‌اند.
پیش از این نیز بسیاری از ولسوالی های افغانستان بارها به دلیل حمایت ضعیف تدارکاتی و عدم اعزام نیروهای کمکی در آستانه سقوط قرار گرفته است.
از سوی دیگر نیز براساس گزارش تازه اداره بازرسی امریکا در امور بازسازی افغانستان در ماه‌های اخیر و در پی پیشروی‌های طالبان اکنون مناطق تحت کنترل و نفوذ دولت افغانستان به پایین‌ترین سطح خود از سال 2015 رسیده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала