نگرانی سازمان پیمان امنیت جمعی از افزایش ناامنی در شمال افغانستان

© Sputnik / Alexei Druzhininنگرانی سازمان پیمان امنیت جمعی از افزایش ناامنی در شمال افغانستان
نگرانی سازمان پیمان امنیت جمعی از افزایش ناامنی در شمال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی از افزایش فعالیت های گروه تروریستی در شمال افغانستان ابراز نگرانی نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در بیانیه پایانی خود از افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان و گسترش حضور گروه های تروریستی در شمال این کشور ابراز نگرانی نمودند.

در بیانیه آمده است: «ما اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی نگرانی خود را از ادامه رشد تولید مواد مخدر در افغانستان و از تلاش های گروه های تروریستی برای افزایش نفوذ خود در شمال این کشور ابراز میداریم.»

علاوه براین، سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی میگویند که بحران افغانستان تنها باید از راه صلح امیز حل و فصل گردد.

این اظهارات در حالی مطرح میشود که قرار است نشست صلح افغانستان در سطح معاونین وزرات‌ خارجه و نماینده های ویژه فردا (جمعه، ۹ نوامبر) در شهر مسکو شود.

بر اساس تصمیم محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان هیئتی از شورای عالی صلح به نمایندگی از کابل در این نشست اشتراک خواهد کرد.

یادآوری میکنیم، نشست مسکو در مورد افغانستان که قرار بود به تاریخ ۴ سپتمبر برگزار شود، به‌دلیل عدم اشتراک حکومت افغانستان در آن، به درخواست حکومت افغانستان، به تعویق انداخته شد. 

به گفته مقامات وزارت امور خارجه روسیه، برای اشتراک در این کنفرانس از افغانستان، کشورهای منطقه و قدرت های بزرگ جهانی به شمول امریکا و همچنان از دفتر طالبان در قطر دعوت به عمل آمده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала