آمادگی اتحادیه اروپا برای همکاری با روسیه در افغانستان

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی اتحادیه اروپا برای همکاری با روسیه در افغانستان
آمادگی اتحادیه اروپا برای همکاری با روسیه در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات اتحادیه اروپا میگویند که آماده هستند با روسیه در افغانستان همکاری نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، رولاند کوبیا، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان میگوید که اتحادیه اروپا دعوت نامه اشتراک در نشست صلح افغانستان در مسکو را دریافت نکرده است، اما هنوز هم آماده است در امور افغانستان با روسیه همکاری نماید.

رولاند کوبیا: «طرف روسی تصمیم گرفت که اتحادیه اروپا را دعوت نکند، این تصمیم آنها است. ما در مورد آنچه که اتفاق می افتد، اطلاعات دریافت نکرده ایم، از طریق رسانه ها مطلع خواهیم شد. ما از این نشست انتظارات چندانی نداریم زیرا نه حکومت افغانستان و نه هم حکومت امریکا در این نشست حضور نخواهند داشت و گفتگو بین الافغانی برگزار نخواهد شد.»

وی در ادامه سخنان خود گفت: «باوجود این هم من معتقد هستم که ما میتوانیم با روسیه در افغانستان کار کنیم. من با کابلوف (ضمیر کابلوف، نماینده رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر دیپارتمنت دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه) در تماس هستم و ما روابط خوب کاری داریم.»

یادآوری میکنیم، قرار است، نشست صلح افغانستان فردا (جمعه، ۹ نوامبر) در شهر مسکو برگزار شود.

طبق هدایت محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان هیئتی از شورای عالی صلح به نمایندگی از کابل در این نشست اشتراک خواهد کرد.

نشست مسکو در مورد افغانستان که قرار بود به تاریخ ۴ سپتمبر برگزار شود، به‌دلیل عدم اشتراک حکومت افغانستان در آن، به درخواست حکومت افغانستان، به تعویق انداخته شد. 

به گفته مقامات وزارت امور خارجه روسیه، برای اشتراک در این کنفرانس از افغانستان، کشورهای منطقه و قدرت های بزرگ جهانی به شمول امریکا و همچنان از دفتر طالبان در قطر دعوت به عمل آمده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала