سپنتا: طالبان به شریک قابل قبول امریکا تبدیل شده اند

© Sputnik . Zuhal Sarhadسپنتا: طالبان به شریک قابل قبول امریکا تبدیل شده اند
سپنتا: طالبان به شریک قابل قبول امریکا تبدیل شده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داکتر رنگین دادفر سپنتا میگوید که تاکنون هیچ اقدامی برای برقراری صلح در کشور صورت نگرفته و اکثریت نشست ها و اقدامات در اين راستا نمایشی بوده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری پژواک، داکتر رنگین دادفر سپنتا، مشاور شوراى امنيت ملى حکومت پيشين در جریان سخرانی در نشست «صلح در آیينه وفاق ملی» اظهار داشت که حکومت  تاکنون نتوانسته است که یک بسیج ملی و عمومی را در برابر طالبان مسلح به وجود آورد و یا هم حاميان طالبان را وارد سازد تا از حمايت آنها دست بکشند.

سپنتا: «طالبان یک شریک قابل قبول برای امریکا تبدیل شده است، امریکا نیز گفتگوهاى مستقیم و غیرمستقیم را با آنان آغاز کرده است. افغان ها که باید بخش عمده این گفتگوها باشد، متاسفانه از آن دور مانده اند. امروز جنگ و صلح از آن ما نیست و از نحوه پیشبرد این گونه گفتگو صلح اعتراض داریم و نقش مردم در این گفتگوها نباید نادیده گرفته شود.»

یادآوری میکنیم، قرار است، نشست صلح افغانستان فردا (جمعه، ۹ نوامبر) به حضور نماينده گان طالبان در شهر مسکو برگزار شود.

طبق هدایت محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان هیئتی از شورای عالی صلح به نمایندگی از کابل در این نشست اشتراک خواهد کرد.

نشست مسکو در مورد افغانستان که قرار بود به تاریخ ۴ سپتمبر برگزار شود، به‌دلیل عدم اشتراک حکومت افغانستان در آن، به درخواست حکومت افغانستان، به تعویق انداخته شد. 

به گفته مقامات وزارت امور خارجه روسیه، برای اشتراک در این کنفرانس از افغانستان، کشورهای منطقه و قدرت های بزرگ جهانی به شمول امریکا و همچنان از دفتر طالبان در قطر دعوت به عمل آمده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала